خبرگزاری کار ایران

افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح 25 آبان اصفهان 2 ماه به تعویق افتاد

با وجود پایان مدت پیمان درنظر گرفته شده برای تمام شدن عملیات اجرا و افتتاح تقاطع 25 آبان اصفهان، هنوز عملیات عمرانی اجرای این پروژه به پایان نرسیده است.

به خبرنگار ایلنا از اصفهان، تقاطع غیر همسطح 25 آبان به عنوان تکمیل کننده رینگ دوم ترافیکی اصفهان در میدان 25 آبان این شهر طراحی شده و عملیات عمرانی آن از 24 خرداد ماه سال 1394 آغاز شد. 

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار وقت اصفهان، روز 29 اردیبهشت ماه سال 1394 در آیین آغاز عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح ابراز امیدواری کرده بود که این طرح تا پایان سال‌جاری(سال 1394) تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

با گذشتن تقویم از روز 24 خرداد ماه 1395، هم تاریخ اعلام شده از سوی شهردار وقت یعنی انتهای سال 1394 به پایان رسیده و هم 12 ماهه نهایی اعلام و نصب شده بر روی تابلوی پروژه به عنوان مدت نهایی پیمان، به آخر رسیده ولی خبری از پایان عملیات عمرانی نیست.

با نگاهی کلی به پروژه، بنظر می رسد نزدیک به دو سوم تاج پل هنوز بتن ریزی نشده و نزدیک به 10 درصد هنوز کفراژ و قالب بندی نشده است.

با توجه به قرارگرفتن محل پروژه در یکی از نقاط مهم ترافیکی شهر و تشدید مشکلات ترافیکی این منطقه با برپایی کارگاه عمرانی پروژه و محدودیت‌های ناشی از آن، انتظارات مردمی برای پایان یافتن آن افزایش یافته و علت عقب بودن پروژه و یا وقفه‌های گاه و بیگاه در پیشبرد عملیات عمرانی مورد سوال جدی است.

در خصوص دلایل عقب بودن این پروژه اظهارنظرهای مختلفی مطرح است که از آن جمله می توان به ایجاد وقفه به دلیل در نظر گرفتن مطالعات عبور خط BRT، مباحث مالی، مشکلات فنی و ... اشاره کرد، اما معاون عمرانی شهردار اصفهان در کنار برخی این موارد، دلیل غالب این تاخیر را مربوط به زمانی می داند که به دلیل تعطیلات عید نوروز 95  و عدم امکان بستن ترافیک خیابان در این ایام، امکان بستن ترافیک شمال به جنوب میسر نشده است.

تقاطع غیرهم سطح 25 آبان اصفهان

تقاطع غیرهمسطح 25آبان، پایان مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد

ایرج مظفر سرپرست معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص این تقاطع غیر همسطح گفت: این پروژه پایان مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص دلایل تعویق در بهره‌برداری از این تقاطع غیرهمسطح گفت: در ایام عید نتوانستیم ترافیک شمال به جنوب را ببندیم و به همین دلیل، نتوانستیم قالب بندی کنیم و45 روز پروژه به تعویق افتاد، از سوی دیگر مقداری مشکلات مالی و فنی هم پیش آمد زیرا بزرگترین دهانه پل به میزان 64 متر در اینجا قرار دارد و در نهایت پروژه با دو ماه تاخیر افتتاح خواهد شد.

مظهر در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعات مطرح شده پیرامون اشکالات فنی پیش آمده در جریان اجرا این پروژه گفت: هیچ مشکلی پیش نیامده و  عملیات اجرایی و عمرانی ادامه دارد.

پل‌های پروژه میدان استقلال پایان امسال به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در خصوص پروژه میدان استقلال نیز گفت: فاز یک پروژه میدان استقلال شامل پل شماره 4 و 5 روز سوم خرداد به اتمام رسید و اکنون آماده بهره برداری است، ولی اجرای فازهای بعدی این پروژه، فاز یک را تحت تاثیر قرار می دهد و مدیریت شهرداری قصد دارد تا پایان سال تمامی پروژه ها شامل میدان ورودی، پل های قطار شهری، پل شماره 6 و... را به اتمام رسانده و همه را با هم افتتاح کند.

کد خبر : ۳۸۱۸۳۱