خبرگزاری کار ایران

هفتاد روز تا انتخابات؛

سی نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات اصفهان+جدول

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۴۳۷

بنظر می رسد یک نقطه اتکای اصلاح طلبان در لیست انتخابات شورای شهر، حضور جوانان اصلاح طلب باشد.

به گزارش ایلنا، ده هفته دیگر همه این جنجال‌ها پایان یافته است. هم تکلیف رئیس جمهور آینده ایران مشخص شده است و هم شوراهای شهر سراسر کشور منتخبان جدید خود را شناخته‌اند.

با این حال ماجراها دراصفهان همیشه به شکلی دیگر رقم خورده است. از زمان مجلس پنجم که جمعی از منتخبان از راهیابی به مجلس بازماندند تا دوره گذشته که مینوخالقی  پشت در پارلمان ماند و شوراهای سال 92 که شب انتخابات سرلیست اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شد و مردمی که پای صندوق‌های رای می‌رفتند سردرگم می‌شدند. این روند همواره به اصلاح‌طلبان آسیب زده است. عجیب نبود که وقتی برای جمع آوری اسامی اولیه نامزدها با فعالان سیاسی اصفهان صحبت می‌شود کسی تمایل ندارد از سر درون صحبت کند.

اصلاح طلبان در شورای شهر چهارم اصفهان با وجود حضور در اقلیت شورا، کاملاً موثر بودند. حرکت سنجیده آن‌ها برای مقابله با فساد در ساختار شهرداری و دیگر معضلاتی که در اثر حضور مداوم دوازده ساله شهردار پیشین اصفهان ایجاد شده بود و همکاری تاکتیکی با طیفی از اصولگرایان در راستای منافع شهر، استیضاح شهردار سابق اصفهان را رقم زد.

معین اصفهان، سرلیست شورای شهر

فتح الله معین، استاندار اسبق خوزستان به عنوان نماینده دو دوره گذشته شورای شهر اصفهان که در این فرایند نقش محوری داشت، در انتخابات پیش رو احتمالاً به عنوان سرلیست اصلاح طلبان حضور می یابد. وی سال‌هاست پرچم اقلیت اصلاح‌طلب را در شورای شهر برفراز نگه داشته است.

جوانان اصلاح طلب در مسیر شورای شهر

بنظر می رسد یک نقطه اتکای اصلاح طلبان در لیست انتخابات شورای شهر، حضور جوانان اصلاح طلب باشد. دو حزب اصلاح طلب «ندای ایرانیان» و «سازمان عدالت و آزادی» به عنوان احزابی که بیش از احزاب اصلاح طلب به محل حضور جوانان اصلاح طلب تبدیل شده، احتمالاً در این انتخابات، پررنگ تر از دیگر انتخابات ها در لیست نهایی اصلاح طلبان حضور خواهند داشت.

نام دو چهره شناخته شده این حزب یعنی محمد کیهانی به عنوان عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و مهدی مقدری به عنوان دبیرکل سازمان عدالت و آزادی بیش از دیگر اعضا برای حضور در لیست نهایی شورای شهر اصفهان شنیده می‌شود، هرچند احتمال حضور دیگر چهره‌های نزدیک به این دو حزب در انتخابات نیز وجود دارد.

به جز ندا و سازمان عدالت و آزادی، جمع دیگری از جوانان اصفهان هم هستند که پرچم لزوم حضور پررنگ‌تر جوانان اصلاح طلب را  تحت عنوان تحول‌خواهان اصفهان بلند کردند و احتمالاً وارد عرصه انتخابات خواهند شد. فردی که احتمالاً از این گروه برای انتخابات شورای شهر اصفهان کاندیدا می شود سعید صفوی، فعال سیاسی اصلاح طلب است.

سی نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات اصفهان+جدول

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز