خبرگزاری کار ایران

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اعلام کرد:

بیشتر مجتمع های کاشان نا ایمن است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۲۳

" بیشتر مجتمع های تجاری اداری کاشان نا ایمن است " این اظهار نظر معاون عملیات و آموزش پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان است، که خطری را گوشزد می‌کند که بیخ گوشمان است اما به راحتی از آن عبور می‌کنیم.

به گزارش ایلنا محمد توکلی گفت : آتش‌سوزی مجتمع‌های تجاری در سراسر کشور یکی از معضلات ایمنی شهرها است. به عنوان نمونه در شهر کاشان ، آتش‌سوزی مجتمع های تجاری صفویه و اخیرا ولی عصر و چند نمونه دیگر  ، این نواقص را بار دیگر به همه گوشزد کرد. مشکلاتی که بخشی از آن قرار است با اجرای مقررات ملی ساختمان برطرف شود.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه  ایمنی، بهداشت، سلامت، صرفه اقتصادی و بایسته‌های اجتماعی در ساختمان‌ها از جمله مسائلی هستند که موضوع مقررات ملی ساختمان را تشکیل می‌دهند، افزود:  مقرراتی که پنج سال پس از وقوع زلزله رودبار و منجیل و به دنبال احساس خطر مسئولان و کارشناسان از وضعیت ایمنی ساختمان‌ها تنظیم شد و تا امروز قرار است پاسخگوی این نیازهای مختلف در عرصه ساخت و ساز باشد.

توکلی گفت : مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بخشی از این آیین‌نامه است که به مسئله حفاظت ساختمان‌ها از حریق می‌پردازد. تصرف‌های تجاری و ساختمان‌های بلند هر کدام ضوابطی برای ایمنی از حریق در این مجموعه دارند که به نظر می‌رسد در مورد مجتمع‌های بزرگ تجاری موضوعیت دارند.

وی  با اشاره به اینکه ساختمانهای  تجاری اداری که امروز ساخته می‌شود، باید امکاناتی از جمله سیستم اعلام و اطفای حریق، مسیرهای فرار بر اساس ضوابط، خروجی‌‌هایی با عرض مناسب، وسایل تهویه دود و آلاینده‌ها و ... را داشته باشد، گفت: غیر از آن ساختمان‌های جدید طبق ضوابط باید مصالح غیرقابل اشتعال به کار برده و در نازک‌کاری‌ها هم مسائل ایمنی را رعایت کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز