خبرگزاری کار ایران

خرید ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۱۱۴

بیش از ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از ۲۲۰۰ نخلدارخوزستانی خریداری شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی، معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: این میزان خرید در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و مصوبه شماره ۰۲۰/۱۲۴۲۳ مورخ ۱۴۰۰.۰۶.۱۵ شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به منظور تنظیم بازار خرمای استعمران و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان به نحوی که با استفاده از تجارب خرید محصول در سنوات گذشته بیشترین اثرگذاری را در حمایت از تولیدکنندگان به همراه داشته باشد، انجام شد.

دکتر عرب افزود: با استناد به ابلاغیه شماره ۰۲۰/۱۳۰۹۲ مورخ ۱۴۰۰.۰۶.۲۲ وزیر جهاد  کشاورزی، دستورالعمل فنی و اجرایی خرید تضمینی محصول خرمای استعمران در سال ۱۴۰۰ به شماره ۲۰۴/۱۱۰/۴۰۰/۱۴۹۷۰ مورخ ۱۴۰۰.۰۶.۲۲ به استان خوزستان ابلاغ شد.

وی افزود: تشکیل کمیته خرید استان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رئیس کمیته و مدیر تعاون روستایی استان به عنوان دبیر کمیته و نماینده نظام صنفی استان، مباشرین خرید که شامل مدیران عامل اتحادیه شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و عملیات خرید در سطح مراکز خرید آغاز شد.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های اهواز، کارون، هندیجان، رامشیر، ماهشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان امر خرید و ذخیره‌سازی بیش از ۱۸ هزار تن خرما به ارزش بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: زمان شروع خرید بر اساس دستورالعمل از تاریخ ۱۴۰۰.۰۶.۲۳ با تمدید ۵ روز کاری پایان خرید در تاریخ ۱۴۰۰.۰۸.۰۵ به شهرستان‌های خرماخیز استان ابلاغ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز