خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۵۵۰ هزار تومانی نرخ سکه در واکنش به لغو تحریم‌ها/ دیگر مناسبت‌ها در میزان تقاضا تاثیری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۸۴۴

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره واکنش بازار طلا و سکه به لغو برخی تحریم‌ها علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت: واکنش بازار به لغو این تحریم ها کاهش ۵۵٠ هزار تومانی سکه بود.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت بازار سکه و طلا با توجه به رفع برخی از تحریم‌های هسته ای ایران اظهار داشت: لغو این تحریم‌ها باعث ریزش قیمت دلار شد و از روز گذشته شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم و تحت تأثیر کاهش قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا هم کاهش یافت.

وی ادامه داد: در حالی در روز گذشته با افزایش نرخ انس جهانی مواجه بودیم اما به دلیل کاهش قیمت چند صد تومانی نرخ دلار در بازار داخلی، قیمت سکه و طلا کاهش یافت و این کاهش قیمت‌ها تا به امروز ادامه داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: از روز گذشته تا به امروز قیمت سکه تا ۵۵٠ هزار تومان و هر گرم طلا تا ۴۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است و این واکنش بازار طلا به رفع برخی از تحریم‌های هسته‌ای بوده است.

کشتی آرای با اشاره که وضعیت تقاضا در بازار اظهار داشت: در حال حاضر عمده فعالان بازار معاملات خود را با احتیاط انجام می‌دهند و مردم فعلا برای خرید و فروش دست نگهداشته‌اند.

وی درباره میزان تقاضا در بازار به مناسبت عید نوروز تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم دیگر چنین مناسبت‌هایی در میزان تقاضا در بازار تاثیری ندارند و مردم به مناسب نوروز تقاضای خرید طلا و سکه ندارند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به قیمت روز طلا و سکه گفت: امروز یکشنبه هفدهم بهمن ماه نرخ انس جهانی ١٨٠٩ دلار، قیمت سکه تمام طرح قدیم ١١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان، قیمت هر سکه تمام طرح جدید ١١میلیون و ٧٠٠ هزار تومان، قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان، قیمت ربع سکه ٣ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ٢ میلیون و ٢۶٠ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا ١میلیون و ١٨٠ هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز