خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد؛

اموال دولتی را ثبت کنید و جایزه بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۱۵۵

مدیر کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد با اشاره به جزئیات سامانه سوت‌زنی اموال دولتی گفت: تمام مردم می‌توانند اراضی و املاک با هر گونه کاربری را در این سامانه ثبت کنند و این اقدام مردمی در این گزارشات از سوی مردم باعث شناسایی دقیق تر املاک دولتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فاطمه دادگر در نشست خبری سامانه سوت‌زنی اموال دولتی اظهار داشت: از سال 95 سامانه سادا برای ثبت اموال سه قوه شروع به کار کرده است و در ادامه به دنبال آن هستیم که اموال و دارایی‌های بخش غیردولتی و بنیادها را در این سامانه ثبت کنیم و دراین مرحله به دنبال شناسایی تمام اموال دولتی ثبت نشده هستیم.

وی با اشاره به ارزش اموال دولتی محاسبه شده در سال‌های گذشته گفت: طبق گزارش‌های رسمی که ارزش اموال دولتی در سه سال گذشته حدود هفت هزار هزار میلیارد تومان شناسایی شده است که تاکنون موفق شدیم دو هزار و 90 میلیارد تومان از این اموال مازاد را به فروش برسانیم.

مدیر کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد افزود: تا به امروز برای 11 هزار و 500 میلیارد توماناز اموال مازاد دولت مزایده برگزار کردیم اما خریدار و برنده نداشتند.

وی با اشاره به جزئیات سامانه سوت‌زنی اموال دولتی گفت: تمام مردم می‌توانند اراضی و املاک با هر گونه کاربری را در این سامانه ثبت کنند و این اقدام مردمی در این گزارشات از سوی مردم باعث شناسایی دقیق تر املاک دولتی خواهد شد.

وی افزود: چنانچه گزارش‌هایی که مردم ارایه می‌دهند از پیش به عنوان املاک دولتی ثبت نشده باشد آن را به عنوان اظهار جدید ثبت خواهیم کرد.

دادگر تاکید کرد: در صورتی که گزارش‌های مردم باعث اظهار املاکی شود که قبلا ثبت نشده باشند، یک هزارم ارزش آن ملک و زمین به عنوان جایزه به گزارش دهنده تعلق می‌گیرد.

مدیر کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد افزود: پس از ثبت ملک بازرسان وزارت اقتصاد از این زمین بازدید خواهند کرد و میانگین قیمت استخراج می‌شود و یک هزارم قیمت استخراج شده را به ثبت کننده آن ملک جایزه می‌دهیم.

وی ادامه داد: تمام مردم می‌توانند در این سا ما نه نسبت به ثبت گزارشات از املاک دولتی اقدام کنند و مطمئن شوند که  هیچ یک از اطلاعات شخصی آنها افشا نخواهد شد.

دادگر با بیان اینکه تمام اطلاعات محرمانه باقی خواهد ماند گفت: مردم در زمان ثبت گزارش‌های خود شماره تماس و شماره حساب خود را هم باید ثبت کنند.

وی ادامه دد:‌ تمام کاربری‌ها از جمله واحدهای مسکونی سازمانی هم به عنوان املاک دولتی می‌ـوانند ثبت شوند.

مدیر کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد تاکید کرد: تشخیص مازاد بودن آن املاک بر عهده وزارت اقتصاد است و چه جزو اموال مازاد باشد و چه نباشد شامل جایزه گزاش مردمی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز