خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

تولید محصولات پالایشگاهی تحت لیسانس امریکا و اروپا در داخل کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۶۰۰

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ما در حوزه تامین کاتالیست و دانش فنی فرایندها کاملا خودکفا هستیم و اگر مشکلی باشد در تامین بخشی از تجهیزات پیچیده مثل کمپرسورهای با توان بالا است که محدودیت وجود دارد.

جعفر توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه ما در حوزه دانش فنی صنعت پالایشگاهی توانمندی کامل داریم، اظهار داشت: تحریم در روند اقدامات ما بی‌تاثیر بوده و اگر مواردی به تحریم بخورد بخشی تجهیزات است. 

وی افزود: تکنولوژی یک پالایشگاه علاوه بر فرایندها بحث تجهیزات و مواد کاتالیست است ما در حوزه تامین کاتالیست و دانش فنی فرایندها کاملا خودکفا هستیم و اگر مشکلی باشد در تامین بخشی از تجهیزات پیچیده مثل کمپرسورهای با توان بالا است که محدودیت وجود دارد. البته اگر در مقیاس کوچک در داخل کشور امکان ساخت داریم، در مقیاس بالاتر نیاز به همکاری با برخی شرکت‌های خارجی است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در ادامه با اشاره به پروژه تولید کک سوزنی و و کک اسفنجی گفت: تولید این محصولات عمدتا در اختیار شرکت‌های اروپایی و امریکایی بود که لیسانس آنها را در اختیار داشتند، اما بعد از تحریم توسط پژوهشگاه توسعه داده شد و خودمان به تولید رسیدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز