خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد:

جابه‌جایی قریب به ۳۰ میلیون مسافر طی سال۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۹۹۰

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام جابه‌جایی نزدیک به ۳۰ میلیون مسافر، از رشد ۲۱ درصدی نشست و برخاست، افزایش ۳۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۴۴ درصدی ارسال و پذیرش بار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۲۱ درصدی نشست و برخاست، افزایش ۳۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۴۴درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته از ۵۴ فرودگاه کشور بیش از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با ۳۱۸ هزار و ۷۷۱ پرواز اعزام و پذیرش شدند که فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با جابجایی ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر، قریب به یک سوم مسافران کل کشور را به خود اختصاص داد.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: پس از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه‌های مشهد با بیش از پنج میلیون مسافر، شیراز با بیش از دو میلیون مسافر، اصفهان با یک میلیون و ۵۷۷ هزار مسافر و اهواز با یک میلیون و ۵۵۰ هزار مسافر در رتبه های دوم تا پنج اعزام و پذیرش مسافران در کشور را کسب کردند.

سیدی در خصوص شاخص‌های آماری در اسفند ماه در حوزه مسافر و پرواز اظهار داشت: در اسفند ماه سال ۱۴۰۰در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته آن نشست و برخاست ۵ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۵ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ وجود داشته است.

وی افزود: در اسفند ماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و قشم انجام پذیرفته است.

به گفته سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ۹۳ درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود ۹۳ درصد اعزام و پذیرش مسافر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز