خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حذف کارت‌های آزاد سوخت در مناطق مرزی/ قاچاق به کولبر و کامیون‌دار مربوط نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۷۵۱

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران گفت: در مناطق مرزی کارت‌های آزاد برای جلوگیری از قاچاق حذف شده و این موضوع مشکلاتی را بوجود آورده و این در حالی است که طبق گفته مسئولین قاچاق سوخت از مسیرهای دیگری انجام می‌شود.

همایون صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برخی اخبار مبنی بر کمبود گازوئیل در برخی جایگاه‌های عرضه اظهار داشت: سوخت بر اساس طرح پیمایش و بارنامه کامیون‌ها به جایگاه‌ها داده می‌شود، اما واقعیت این است که اغلب جایگاه‌های عرضه‌کننده بیشتر از چند ساعت در روز گازوئیل ندارند و بعد از آن نازل‌ و تلمبه‌ها غیرفعال می‌شوند که منجر به ایجاد صف‌های طولانی و حتی فاسد شدن محموله کامیون‌داران می‌شود. 

وی با بیان اینکه روزانه حدود 53 میلیون لیتر گازوئیل توزیع می‌شود، افزود: باید ساز و کاری تعریف شود که جایگاه‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز بتوانند سوخت مورد نیاز مراجعین را تامین کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران با بیان اینکه در مورد بنزین کمبودی وجود ندارد، گفت: اکنون در تمامی جایگاه‌ها علاوه بر کارت دارنده خودرو؛ کارت جایگاه‌دار هم موجود است و هر کس بر اساس کارت می‌تواند 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای دریافت کند، اما مسئله این است که در مناطق مرزی کارت‌های آزاد برای جلوگیری از قاچاق حذف شده و این موضوع مشکلاتی را بوجود آورده است و این در حالی است که طبق گفته مسئولین قاچاق سوخت از مسیرهای دیگری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی از خط لوله یکی از بنادر سوخت برداشت می‌شود، این قاچاق مربوط به کامیون‌دار و کولبر نیست، مطمئنا قاچاق سوخت بسیار سازمان یافته است و توسط جایگاه‌دار انجام نمی‌شود.

صالحی گفت: در حال حاضر در تمامی جایگاه‌ها به ازای هر نازل یک کارت آزاد وجود دارد، یعنی می‌توان به هر میزان که نیاز است سوخت دریافت کرد، ولی در مناطق مرزی این اتفاق نمی‌افتد، زیرا کارت‌های آزاد را جمع آوری کرده‌اند.

وی تاکید کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده سالانه 8 میلیارد دلار سوخت قاچاق می‌شود، بنابراین این میزان قاچاق سوخت نمی‌تواند خودرویی باشد، قطعا از مسیرهای دیگر است.

 رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران با بیان اینکه مردم در مناطق مرزی جهت تامین سوخت با مشکل مواجه شده و اصولا سرگردان می‌شوند، یادآور شد: در مناطقی که کارت آزاد جمع‌آوری شده مردم با مشکل سوخت‌گیری و از جمله صف‌های طولانی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز