خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

چرا اوضاع بازار خودرو خوب نیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۹۵

یک کارشناس حوزه خودرو گفت: در شرایط کنونی مصرف‌کننده کمتر به سمت خرید خودرو می‌رود، مگر اینکه کسانی نقدینگی داشته باشند و یا وارد سفته‌بازی و دلال‌بازی شوند، کسانی که در خرید و فروش صنعت خودرو حرفه‌ای هستند، مطلقا خرید نمی‌کنند.

کاظم محمدی‌نیکخواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره نوسان در بازار خودرو اظهار داشت:  در حال حاضر با توجه به هیجان بازار و وضعیت ارزی از سوی مصرف‌کننده تقاضایی وجود ندارد زیرا خودرو از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است. 

وی افزود: در شرایط کنونی مصرف‌کننده کمتر به سمت خرید خودرو می‌رود، مگر اینکه کسانی نقدینگی داشته باشند و یا وارد سفته‌بازی و دلال‌بازی شوند، کسانی که در خرید و فروش صنعت خودرو حرفه‌ای هستند، مطلقا خرید نمی‌کنند و مصرف‌کننده تنها در شرایطی خرید می‌کند که بخواهد نقدینگی را تبدیل به احسن کند. 

این کارشناس حوزه خودرو با بیان اینکه بازار خودرو با توجه به نوسان ارز جاندار نیست، گفت: دلیل اصلی این اوضاع هم نرخ و نوسان ارز و عدم ثبات اقتصادی است.

وی بیان داشت: اکنون برخی کالاهای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده‌اند، اگر اقتصاد و ارز ثبات داشته باشد این اوضاع هم بهبود پیدا می‌کند، بعبارت دیگر اگر بابت آنچه صادر می‌کنیم ارز وارد کشور شود شرایط تغییر می‌کند.

محمدی‌نیکخواه خاطرنشان کرد: شرایط کنونی زاییده به سرانجام نرسیدن برجام و آزادسازی واردات و صادرات است، در هر حال اکنون شرایط خوب نیست و دلیل آن هم این است که در آمدی برای صادرات نفتی و غیرنفتی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز