خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

پروژه‌های آبی ایران در چهارچوب توافقات است/ بزودی با عراقی‌ها نشست‌ خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۴۹۹

وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه‌های آبی ایران دقیقا مطابق سیاست‌ها و پروتکل‌ها اجرا می‌شود، گفت: حتما اگر ما توضیح دهیم نگرانی عراقی‌ها مرتفع خواهد شد.

علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره سیاست ایران در قبال انتقاد و نگرانی مقامات عراقی نسبت به پروژه‌های آبی ایران اظهار داشت: ما در چارچوب توافق‌ها و پروتکل‌هایی که از قبل تنظیم شده با کشور عراق همکاری داریم.

وی افزود: پروژه‌های آبی ایران دقیقا مطابق سیاست‌ها و پروتکل‌ها اجرا می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: مقامات عراق درخواست نشست و جلسه دادند که ما اخیرا پاسخ دادیم و پذیرفتیم و بزودی نشست‌هایی خواهیم داشت تا نگرانی‌ها رفع شود. 

وی با تاکید براینکه حتما با این کشور مذاکره خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد که اگر مسئله و نگرانی وجود دارد، در چارچوب گفت‌و‌گوها برطرف شود.

محرابیان تاکید کرد: حتما اگر ما توضیح دهیم نگرانی عراقی‌ها مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهدی رشید الحمدانی وزیر منابع آبی عراق، در بازدید از اقدامات جاری در پروژه خط لوله بصره اظهار کرده است: علت شور شدن آب شط العرب، مد آب دریا و جاری شدن معکوس آن در رودخانه است که عوامل گوناگونی از جمله قطع شدن آب رود کارون و ساخت سد از جانب ایران موجب آن شده است.

او گفته است که ایران بدون در نظر گرفتن منافع عراق در این منطقه سد ساخته و مسیر رودخانه کارون و دیگر آب‌هایی که در شط العرب جریان پیدا می‌کند را تغییر داده و عملا شط العرب فقط از آب‌های دجله و فرات تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/
زهرا قلی پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز