خبرگزاری کار ایران

کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه سوخت سه هزار تومانی؛ از ابتدای شهریور

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۵۸۹

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، از کاهش سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای شهریور ماه سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش یافته و سهمیه اول به همان میزان ۶۰ لیتر به قوت خود باقی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جلیل سالاری در جمع خبرنگاران از کاهش سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) خبرداد و گفت: از ابتدای شهریور ماه سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش یافته و سهمیه اول به همان میزان ۶۰ لیتر به قوت خود باقی است.

وی تاکید کرد: اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه ٦٠ لیتری و یک سهمیه ١٥٠ لیتری دارند.

وی ادامه داد: وقتی خودروهای داخلی هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر بنزین مصرف می کنند باقی مانده حدود ۳۱۰ لیتر در کارت سقفی جای سوال است چراکه هیچ خودرویی نیست که بیش از هزار کیلومتر در ماه جابجایی داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کارت جایگاهدار هم در جایگاه وجود دارد و در سهمیه دوم عمدتا براساس کارت جایگاهدار است. 

وی ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به ١٥٠ لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد می توانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند.

سالاری در پاسخ به سوال ایلنا درباره صادرات بنزین به لبنان اظهار داشت: تجارت کار ما است و هر جا شرایط مناسب باشد، تجارت انجام می دهیم. اکنون عرضه گاز مایع را آغاز کردیم و عرضه نفتگاز را در بورس انجام می‌دهیم و این اقدام با توجه به شرایط بازار اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه جاری حجم ترافیک و مصرف بنزین در کشور زیاد است، تصریح کرد: میانگین مصرف به ۱۰۶ تا ۱۰۷ میلیون لیتر در روز رسیده و ضرورت دارد که مدیریت شود تا بتوانیم مصرف را پوشش دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در حال حاضر موضوع اربعین را در پیش داریم و حجم زیادی خودرو در منطقه چزابه، مهران، ایلام، دره‌شهر و کرمانشاه تردد دارند که باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد و انبارها پر شوند.

سالاری با بیان اینکه مسیر عبور زائرین پنج هزار ناوگان اتوبوسرانی پیش‌بینی شده که ما باید برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم سوخت لازم را تامین کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه از ناوگان سوخت‌رسانی سیار استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در ماه جاری عمده مصرف‌ها بابت مسافرت‌ها است، ابراز داشت: مبادی تولید ما در جنوب است که باید بتوانیم سوخت را به نقاط شمالی برسانیم که نیاز به ظرفیت ناوگان دارد. در هر حال فعلا عمده تلاش ما این است که مدیریت سوخت در داخل کشور صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها بیان کرد: امسال ما با گرمای تابستان مواجه بودیم و از طرف دیگر نیروگاه‌های برق‌آبی را در مدار نداشتیم بنابراین از ابتدای سال سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را آغاز کردیم به طوری که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سوخت مایع بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل داده شد.

معاون وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که این رویه تداوم داشته باشد.

سالاری با بیان این در حال حاضر مصرف سوخت بالا رفته است، یادآور شد: در مجموع میزان مصرف نیروگاه‌ها در حوزه سوخت افزایش یافته است. ضمن اینکه بعد از کرونا صنایع نیز فعال شدند و نیاز به سوخت افزایش پیدا کرد. در هر حال ما مجبور شدیم بخش نیروگاهی را از ابتدای سال مدیریت کنیم.

وی درباره به هم خوردن تراز تولید و مصرف بنزین عنوان کرد: در ماه‌های از سال رقم مصرف سوخت به ۱۱۵ میلیون لیتر هم رسیده که به خاطر افزایش جابجایی‌ها بوده است که در این راستا ما باید مدیریت لازم را انجام می‌دادیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زمینه مدیریت سامانه سپهتن برای پیمایش تدارک دیده شده که برای دستگاه‌های متولی پیوست امنیتی تهیه شده و ما باید با پیماکار مربوطه وارد قرارداد شویم و در این صورت ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز