خبرگزاری کار ایران

برج ایفل برای کمک به بحران انرژی زودتر خاموش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۶۱

انتظار می‌رود شهردار پاریس استفاده از روشنایی برج ایفل را به عنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در انرژی پایتخت فرانسه به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت و بحران هزینه‌های زندگی در سراسر اتحادیه اروپا، محدود کند.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، انتظار می‌رود شهردار پاریس استفاده از روشنایی در برج ایفل را به عنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در انرژی پایتخت فرانسه به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت و بحران هزینه‌های زندگی در سراسر اتحادیه اروپا، محدود کند.

مجله فرانسوی Le Journal du Dimanche روز شنبه گزارش داد که شهردار آن هیدالگو در اوایل هفته آینده برنامه خود را برای کاهش مصرف انرژی ارائه خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، این بسته شامل خاموش کردن ۷۵ دقیقه زودتر از حد معمول ۳۳۶ پروژکتوری است که به نماد برجسته پاریس و فرانسه درخشش طلایی در شب می‌درخشد. انتظار می‌رود این برج ۳۳۰ متری در ساعت ۱۱:۴۵ شب به وقت محلی خاموش شود.

این اقدام که روز سه‌شنبه اعلام می‌شود، بیشتر دارای ارزش نمادین است. ژان فرانسوا مارتین، رئیس انجمن بهره‌برداری از برج ایفل (SETE) گفت: ما می‌خواهیم زمان روشنایی برج را بدون تأثیر بر عملکرد آن، بدون دخالت در بازدیدکنندگان و مشتریان رستوران‌ها، به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

طبق گزارش‌ها، نورپردازی شبانه این بنای تاریخی که روزانه بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از آن بازدید می‌کنند، ۴ درصد از مصرف انرژی سالانه آن را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز