خبرگزاری کار ایران

تلاش امارات برای افزایش تولید نفت به ۵ میلیون بشکه تا ۲۰۲۵

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۲۶۸

منابع مطلع اماراتی خبر دادند که این کشور برنامه خود برای افزایش تولید نفت خام را سرعت بخشیده است.

به گزارش ایلنا از «بلومبرگ»، شرکت نفت ابوظبی (ادنوک) که تقریبا همه نفت امارات را تولید و صادر می‌کند که برای افزایش صادرات نفت خود به 5 میلیون بشکه در روز تا سال 2030 برنامه‌ریزی کرده بود اکنون این سقف زمانی را به 2025 کاهش داده است.

این منابع مطلع تأکید کرده‌اند که این اقدام موجب افزایش هزینه‌های پروژه های نفتی امارات می‌شود و شرکت ادنوک نخست سال 2027 را به عنوان سقف افزایش تولید تعیین کرده بود اما پس از بررسی‌های بیشتر سال 2025 را تعیین کرد.

ادنوک در نامه‌ای به «بلومبرگ» تأکید کرده که این کشور پیش از متحول کردن مصرف انرژی خود و استفاده از منابع جایگزین انرژی می‌کوشد که از فرصت‌های پیش‌آمده در بازار انرژی برای افزایش سرمایه‌ها و درآمدهای خود استفاده کند.

وزارت انرژی امارات به درخواست این پایگاه خبری برای توضیح درباره این اطلاعات پاسخی نداده است.

با وجود این، منابع مطلع تأکید کردند که امارات در برنامه‌ریزی جدید خود می‌کوشد که تولید نفت خود را تا پایان دهه کنونی به 6 میلیون بشکه در روز برساند.

تولید نفت امارات در حال حاضر روزانه 3.4 میلیون بشکه در روز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز