خبرگزاری کار ایران

تداوم کاهش صادرات آلمان به روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۸۷۳

صادرات آلمان به روسیه در اکتبر ۲۰۲۲ در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۱ با ۵۹.۲ درصد کاهش به یک میلیارد یورو رسید که ناشی از جنگ اوکراین و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بود.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ اداره آمار فدرال اتحادیه اروپا (دستاتیس) روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که واردات کالاهای آلمانی روسیه در ماه اکتبر کاهش یافت.

این نهاد اعلام کرد: صادرات آلمان به روسیه در اکتبر ۲۰۲۲ در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۱ با ۵۹.۲ درصد کاهش به یک میلیارد یورو رسید که ناشی از جنگ اوکراین و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بود.

روسیه در بین کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که صادرات آلمان به آن صورت می‌گیرد، رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داد. در فوریه ۲۰۲۲، قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن، روسیه در رتبه پنجم قرار گرفت.

مجموع صادرات آلمان به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ۱.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. بر اساس داده‌های اولیه، این کشور در ماه اکتبر مجموعاً ۶۱.۲ میلیارد یورو کالا صادر کرده است.

ایالات متحده همچنان بزرگترین بازار برای کالاهای ساخت آلمان در میان کشورهای غیر اتحادیه اروپا است. در اکتبر سال جاری، صادرات آلمان به آمریکا با ۲۸.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، به ۱۳.۹ میلیارد یورو رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز