خبرگزاری کار ایران

روسیه صادرات گاز به چین را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۲۶۳

گازپروم عرضه گاز به چین را از طریق خط لوله قدرت سیبری افزایش داده و حداکثر میزان عرضه روزانه را در ۷ دسامبر ثبت کرده است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، گازپروم عرضه گاز به چین را از طریق خط لوله قدرت سیبری افزایش داده و حداکثر میزان روزانه را در ۷ دسامبر ثبت کرده است.

گازپروم صادرات خود را در مقایسه با درخواست چین در ماه دسامبر افزایش داده که بیش از ۱۶.۱ درصد از تعهدات روزانه قراردادی است. روسیه گاز چین را از طریق خط لوله قدرت سیبری، بخشی از مسیر موسوم به شرق و بر اساس توافقنامه بلندمدت دوجانبه بین دو کشور تامین می‌کند.

اخیرا نیز شرکت ساخت و ساز چینی PipeChina از تکمیل بخش کلیدی خط لوله گاز طبیعی مسیر شرق بین دو کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، گاز از روسیه به نیروگاه اقتصادی شرق چین در شانگهای، انتقال خواهد یافت.

خط لوله گاز طبیعی مسیر شرق در دسامبر ۲۰۱۹ به طور جزئی راه اندازی شد و به این ترتیب اولین خط لوله‌ای بود که گاز روسیه را به چین می‌رساند. این خط لوله ۳۰۰۰ کیلومتری Power of Siberia در روسیه و بخشی در چین است که ۵۱۱۱ کیلومتر (۳۱۷۵ مایل) طول دارد.

این خط لوله از سال ۲۰۲۴ سالانه ۳۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را در اختیار چین قرار می‌دهد. این بخشی از قرارداد ۳۰ ساله ۴۰۰ میلیارد دلاری است که بین گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین در می ۲۰۱۴ امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز