خبرگزاری کار ایران

نرخ تورم بریتانیا برای دومین ماه متوالی کاهشی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۲۲

تورم در بریتانیا در ماه دسامبر مطابق با انتظارات اقتصاددانان کاهش یافت، زیرا هزینه های سوخت، پوشاک و اوقات فراغت باعث کاهش شاخص شد.

به گزارش ایلنا از سی ان بی سی عربی، تورم در بریتانیا در ماه دسامبر مطابق با انتظارات اقتصاددانان کاهش یافت، زیرا هزینه‌های سوخت، پوشاک و اوقات فراغت باعث کاهش شاخص شد.

دفتر آمار ملی بریتانیا چهارشنبه (۱۸ ژانویه) گفت که تورم در دسامبر به ۱۰.۵ درصد کاهش یافت. این رقم در ماه نوامبر۱۰.۷ درصد بود.

گروهی از اقتصاددانان که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پیش‌بینی کرده بودند که شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتانیا در ماه دسامبر به ۱۰.۵ درصد برسد که در مقایسه با ۱۱.۱ درصد در ماه اکتبر، بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته است.

 بیشترین کاهش مربوط به بخش حمل و نقل، پوشاک و اوقات فراغت بوده که افزایش قیمت مسکن، خدمات خانگی و مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی را جبران کرده است.

نرخ تورم در طول سال ۲۰۲۲ به دلیل افزایش قیمت انرژی و با تأثیر تحریم‌های غرب بر دسترسی به منابع نفت و گاز روسیه افزایش یافت، زیرا سیاست گذاران با افزایش تورم با افزایش نرخ بهره با آن مقابله کردند.

بانک انگلستان اخیراً نرخ بهره کلیدی خود را ۰.۵ واحد درصد افزایش داد و به ۳.۵ درصد در ۱۵ دسامبر رساند و بازارهای مالی انتظار دارند که در نشستی برای تصمیم گیری در مورد اقدامات بعدی سیاست پولی خود در ۲ فوریه، تا ۴ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز