خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جزییات اکتشاف هیدرات‌های گازی در دریای عمان/ اردیبهشت ماه میزان ذخایر اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۸۰۸

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از اکتشاف هیدرات‌های گازی در دریای عمان خبر داد و گفت: اردیبهشت سال آینده اطلاعات و مطالعات اولیه تکمیل می‌شود.

مهدی فکور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره فعالیت‌های اکتشافی نفت و گاز در دریای عمان اظهار داشت: در دنیا ۲۰۰ حوضه رسوبی وجود دارد، برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات و قطر تنها یک‌ حوضه رسوبی دارند اما ایران یکی از بهترین کشورهایی است که ۹ حوضه رسوبی دارد و از این تعداد ۳، حوضه از بارزترین حوضه‌های رسوبی کل دنیا است.

وی با بیان اینکه حوضه زاگرس جنوبی بالاترین ذخایر هیدروکربوری را در خود گنجانده است، افزود: در حال حاضر کار تحقیقات هیدرات‌های گازی دریای عمان تکمیل شده و طبق برآورد ۲۰۰ TCF گاز متان ذخیره دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: اکنون یک کشتی در منطقه در حال برداشت اطلاعات است، اردیبهشت سال آینده اطلاعات و مطالعات اولیه تکمیل می‌شود، سپس با قطعیت بیشتر می‌توانیم بگوییم میزان ذخایر چقدر افزایش یافته است.

وی درباره پروژه شیل نفتی در قالی‌کوه لرستان نیز گفت: نفت موجود در این منطقه بسیار سبک و ارزشمند است.

فکور در ادامه تاکید کرد: برای فعالیت‌های آینده اکتشافی ۱.۴ میلیارد یورو برای ۷ سال تقاضا کردیم که در صورت وجود شرایط امکان تحقق ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع لرزه‌نگاری سه‌ بعدی شامل ۹۰ هزار کیلومتر مربع در دریا و ۱۰ هزار کیلومتر مربع در خشکی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز