خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور درباره بیماری تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۷۹

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:‌ توصیه‌های این سازمان در مورد تب کریمه کنگو بسیار جدی است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو گزارش نشده است .

امین اسدی افزود: شرایط پیشگیری و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است و از مردم می‌خواهیم که توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور را جدی بگیرند.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

اسدی اظهار داشت: این بیماری با رعایت چند اصول ساده بهداشتی رو به افزایش نخواهد رفت.

وی حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی کردن اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد در دمای یخچال را از اصول پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.

اسدی افزود: روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان همچون پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک و اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته و پختن گوشت از دیگر توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور در مورد جلوگیری از ابتلا به تب کنگو است.

وی گفت: در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و یا بروز علایم بیماری، شخص باید سریع به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز