خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی افزایش 30 درصدی تولید انرژی در نیروگاه‌های برق‌آبی درسال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۶۱۸

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از افزایش تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی سد‌های گتوند علیا، کارون ۴، سیمره، رودبار لرستان و سردشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "وحید ایزدی" با اشاره به پر شدن 85 درصد از ظرفیت سدهای گتوند علیا و کارون‌4 گفت: پیش‌بینی می‌شود که برق تولید شده از نیروگاه‌های برق آبی این دو سد نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته باشد.

وی افزود: تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی سدهای تحت بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به پایان رسیده و تلاش می‌شود که رهاسازی آب برای فعالیت این نیروگاه ها متناسب با مصرف کشاورزی پایین دست باشد.

 معاون بهره‌برداری شرکت با اشاره به آبگیری سد چمشیر در پایان سال 1401 گفت: دو واحد از نیروگاه برق آبی این سد به ظرفیت 55 مگاوات نیز اواسط تیرماه وارد شبکه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران متولی نگهداری و بهره برداری از نیروگاه های برق آبی سدهای گتوند علیا و کارون 4 به ظرفیت 2 هزار مگاوات، سیمره به ظرفیت 450 مگاوات، داریان 210 مگاوات، سردشت 150 مگاوات و رودبار لرستان 450 مگاوات است و از مجموعه این سدها  3 هزار و 300 مگاوات برق تولید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز