خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران مطرح کرد:

روسای اتحادیه‌ها در جریان پلمپ‌ها هستند/ در مورد حجاب شرعی، جلسات تخصصی با اصناف برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۵۳۱

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: حجاب شرعی را باید همه رعایت کنند و در هفته آینده جلسات تخصصی نسبت به این موضوع را برگزار می‌کنیم و چالش‌های ایجاد شده در این موضوع را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین طاهر محمدی رئیس اتاق اصناف ایران به مناسبت روز ملی اصناف، با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون نفر در اصناف مشغول فعالیت هستند، گفت: در دوره جدید هیات رییسه شفاف سازی  را در دستور کار خود قرار دادیم و  فصل جدیدی در اتاق اصناف به وجود آوردیم و تلاش داریم که بخش خصوصی مستقل ایجاد که بتواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه نان، گفت: عرضه هر کالا تابع مولفه‌های‌ تولید است ایجاد رابطه بین تولید و بازار و شبکه توزیع بخشی از تکالیف ماست در پایین رفتن کاهش هزینه ایفا نقش می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که روسای اتحادیه نسبت به پلمپ واحدهای صنفی به دلیل عدم رعایت حجاب اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند این در حالیست که طبق قانون نظام صنفی اتحادیه باید در جریان امور قرار بگیرند تا اتاق اصناف در کجای ماجرای پلمپ واحدهای صنفی قرار گرفته است؟ گفت: حجاب شرعی را باید همه رعایت کنند و در هفته آینده جلسات تخصصی نسبت به این موضوع را برگزار می‌کنیم و چالش‌های ایجاد شده در این موضوع را بررسی می‌کنیم. دستورالعمل‌هایی در این خصوص ابلاغ شده است کسبه همراه و همگام‌ هستند و در نهایت به سازوکار درستی در این زمینه برسیم کسبه با کار خود چرخه اقتصاد را به حرکت در می آورند.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: کسبه علاقه‌مند هستند که وضعیت حجاب سامان پیدا کند و این مشکل حل شود؛ و من بعید می‌دانم که خارج از  قوانین این پلمپ‌ها صورت گرفته باشد و روسای اتحادیه در جریان پلمپ‌ها هستند.

طاهر محمدی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا، برخی واحدهای صنفی با تراکنش بالا علاقه‌ای به استفاده از پز ندارند و  به مشتریان خود شماره حساب می‌دهند آیا امکان رصد تراکنش‌های مالی این واحدها وجود دارد؟ تاکید کرد: تکلیف قانونی که واحد صنفی باید از  دستگاه پز استفاده کند وجود ندارد و ما گزارشی از تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل پرداخت مالیات نداشتیم و کسبه همه به پرداخت مالیات در چارچوب قوانین باور دارند و این مهم در  تعداد اظهارنامه کسبه قابل رصد است.

طاهر محمدی با تاکید بر اینکه اگر اصناف نسبت به مالیات شکایت داشته باشند می‌توانند در دیوان عدالت اداری طرح دعوا کند، افزود: از وزیر اقتصاد و پورابراهیمی ،رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در این تشکر می‌کنم چراکه موضوعات مالیات ما را با جدیت پیگیری و در این خصوص تشکیل جلسه دادند.

طلب مهلت برای تسلیم اظهارنامه اصناف کردیم و همچنین اصناف بتوانند از  تبصره ۱۰۰ استفاده کنند. همچنین قوانین به سازمان امور مالیاتی اجازه داده است هر حسابی که از  سطح معمولی تراکنش‌اش بیشتر بود را بررسی و ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز