خبرگزاری کار ایران

امضای قرارداد استحصال اتان از پارس جنوبی با ستاد اجرایی فرمان امام/ از ۱۴۰۶ کمبود اتان خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۱۳

ما تا سال ۱۴۰۶ مازاد اتان داریم اما با توجه به بهره برداری پتروشیمی‌های ارغوان، هرمز، نفت و گاز پارسیان.سیراف، …. کمبود اتان خواهیم داشت که با اجرای طرح استحصال اتان بخشی از کمبود خوراک جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید چگنی در مراسم امضای موافقتنامه آغاز عملیات اجرایی طرح افزایش استحصال اتان پالایشگاه‌های پارس جنوبی اطهار داشت: طبق ابلاغیه معاون اول رییس جمهور پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد که یکی از آنها استحصال اتان از پالایشگاههای پارس جنوبی است، از همان ابتدا مذاکرات با ستاد اجرایی فرمان امام  آغاز شد و منتج به امضای تفاهمنامه و تعیین چارچوب شد و اکنون توافقنامه این پروژه آماده شده و امروز امضا می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مهندسی قبل از امضای توافقنامه در ستاد اجرایی شروع شده است، گفت: در حال حاضر باتوجه به ظرفیت فازها تولید متان ۷.۲ میلیون تن است و جمع تقاضا با توجه به طرح های توسعه پتروشیمی به ۵ میلیون تن می رسد و در حال حاضر ۴.۲ میلیون تن تحویل می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: در حال حاضر خوراک اتان پتروشیمی‌های مروارید، جم، کاویان ۱ و ۲ و آریا را تامین می‌کنیم که هر کدام از این مجتمع ها طرح های توسعه نیز در دستور کار دارند.

وی تاکید کرد: ما تا سال ۱۴۰۶ مازاد اتان داریم اما با توجه به بهره برداری پتروشیمی‌های ارغوان، هرمز، نفت و گاز پارسیان.سیراف، …. کمبود اتان خواهیم داشت که با اجرای طرح استحصال اتان بخشی از کمبود خوراک جبران می شود.

چگنی با بیان اینکه تکالیف زنجیره ارزش و کاهش گوگرد در عسلویه در حال انجام است، افزود: در خصوص  توسعه زنجیره کربن نیز اقدامات خوبی در عسلویه در حال انجام است.

چگنی با اشاره به تکالیف وزیر نفت درباره تکمیل زنجیره ارزش گوگرد کربن تصریح کرد: زنجیره ارزش در پالایشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، واحد دوم ادورانت، هیدروژن و هلیوم در قالب طرح بازآوری گازهای مشعل در مجتمع گازی پارس جنوبی در دستور کار ما قرار گرفته است و این مواد در قالب این طرح استحصال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز