خبرگزاری کار ایران

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام:

تا ۵ سال آینده ۲۰ میلیارد دلار در پروژه‌های نفتی سرمایه‌گذاری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۵۳

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: توسعه پتروپالایشگاه جاسک را با ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در دستور کار داریم که در بین پتروپالایشگاه‌ها جلوتر از بقیه حرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عارف نوروزی در مراسم امضای موافقتنامه آغاز عملیات اجرایی طرح افزایش استحصال اتان پالایشگاه‌های پارس جنوبی اظهار داشت: ما در گذشته همواره با پیمانکاران خارجی که کار را معطل گذاشته و یا نیمه کاره رها می‌کردند مشکل داشتیم، اما با همتی که ستاد داشت دستاوردهای خوبی در فعالیت ۱۲ ساله هلدینگ ستاد حاصل شد اولین شرکتی بودیم که در توسعه یاران شمالی قرارداد آی پی سی را منعقد کردیم و سریعتر از زمانی که پیش‌بینی می‌شد کار با قیمت کمتر از شرکت‌های مشابه خارجی اجرا شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های خارجی توسعه یاران را ۳۳ هزار دلار پیش بینی کرده بودند اما ما با ۱۹ هزار دلار کار را جمع کردیم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: پیمانکاران متعدد داخلی را بکار گرفتیم و در حفاری چاه و توسعه میادین و عرصه‌های مختلف کار را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر فعالیت بالادست حدود ۱۱ میلیون تن اجرای طرح پتروشیمی را در آینده در دستور کار داریم که ۴ میلیون تن اجرا شده و بقیه نیز ظرف چند سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: در طرح PDH عسلویه و پروژه‌های امروز (افزایش استحصال اتان از پالایشگاه‌های پارس جنوبی) ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری را به خود اختصاص خواهد داد.

نوروزی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری ستاد تا ۵ سال آینده به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید، افزود: این میزان از سرمایه گذاری توسط ما و شرکا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در ستاد به عنوان خط شکن عمل می کنیم، افزود: در فعالیت های توسعه ای کشور بنا داریم مجری اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح اتان‌گیری این ظرفیت را داریم که سالی یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: توسعه پتروپالایشگاه جاسک را با ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در دستور کار داریم که در بین پتروپالایشگاهها جلوتر از بقیه حرکت می‌کنیم.

وی گفت: در قالب اقتصاد مقاومتی ۳ برنامه را در حوزه توسعه تولید، اشتغال آفرینی و اشتغال‌زایی که یکی از ماموریت‌های مهم دولت است با کمک شرکا دنبال می‌کنیم که در همین راستا سال گذشته ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز