خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

پول‌های بلوکه شده به حساب کدام بانک داخلی واریز خواهد شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۹۱

آنچه مسلم است این مبالغ به حساب دولت ایران واریز می‌شود و بانک مرکزی نیز متولی نقل و انتقال و تصمیم گیری در مورد آن خواهد بود.

یک خبرگزاری غربی از آزاد شدن ۵۵۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران در غرب در تاریخ اول فوریه(۱۲ بهمن) و واریز آن به حساب جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با اجرایی شدن توافقنامه هسته ای ژنو بین ایران و کشورهای ۱ + ۵، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران نیز به تدریج در اختیار ایران قرار می گیرد.

همچنین قرار است مابقی این پول در ۷ قسط و به صورت اول مارس: ۴۵۰ میلیون دلار، هفتم مارس: ۵۵۰ میلیون دلار، دهم آوریل: ۵۵۰ میلیون دلار، پانزدهم آوریل: ۴۵۰ میلیون دلار، چهاردهم می: ۵۵۰ میلیون دلار، هفدهم ژوئن: ۵۵۰ میلیون دلار و بیستم جولای: ۵۵۰ میلیون دلار به حساب جمهوری اسلامی ایران پرداخت شود. در رابطه با پرداخت قسط اول این پول یک مقام عالی رتبه در وزارت خارجه آمریکا واریز این مبلغ به حساب ایران را در تاریخ اول فوریه تایید کرده است.

آنچه موجب می شود اهمیت دریافت این پول در راس توجه‌ها قرار گیردچگونگی ورود این پول به کشور است و اینکه کدام بانک عهده‌دار دریافت پول در حساب خود خواهد شد و ایا اساس رقابتی در بین بانک‌ها برای تصاحب این پول وجود خواهد داشت.

محمد صدر هاشمی کارشناس بانکی در این خصوص به خبرنگار ایلنا می گوید: آنچه مسلم است این مبالغ به حساب دولت ایران واریز می‌شود و بانک مرکزی نیز متولی نقل و انتقال و تصمیم گیری در مورد آن خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه مبالغ در حساب کدام بانک داخلی وارد خواهد شد گفت: آنچه اهمیت دارد دریافت پول از سوی ایران است. بنابراین ممکن است هیچگاه این مبالغ وارد کشور نشده و شاید دولت تصمیم بگیرد پول را بابت بدهی و یا خرید کالا و یا محصولات دیگر در جای دیگری هزینه کند بنابراین به نظر می رسد در این رابطه رقابتی بین بانکهای داخلی برای تصاحب آن شکل نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز