خبرگزاری کار ایران

تولید نفت کوره روزانه پالایشگاه‌های کشور معادل تولید روزانه ۴۰۰ چاه نفت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۳۶۷

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: تولید روزانه نفت کوره در پالایشگاه‌های کشور معادل تولید روزانه ۴۰۰ چاه نفت است که عددی بسیار قابل‌توجه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عظیم کلانتری‌اصل در آیین رونمایی از مدارک طراحی بنیادی طرح کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کم سوزنی اظهار داشت: اگر هزینه عملیات حفاری و به تولید انداختن  ۲۰ حلقه چاه نفتی را حدود ۲۰۰ میلیون دلار در نظر بگیریم، این عدد برای ۴۰۰ چاه نفتی رقم بسیار هنگفتی است که در صورت صرف آن در بخش‌های تحقیقی و توسعه‌ای به‌صورت پایدار، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در زنجیره ارزش صنایع پایین دستی منجر به توسعه صنایع بالادستی صنعت نفت نیز می‌شود.

وی با اشاره به همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای توسعه دانش فنی و کمک به زنجیره نفت کوره بیان کرد: یکی از گلوگاه‌های ما در توسعه صنعت نفت، توسعه دانش فنی به شرط تامین منابع مالی است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تأکید کرد: سیستم فناوری در کشور با توسعه ویژه در دانشگاه‌ها در بخش صنعتی، بسیاری از نیازها تبدیل به تقاضا شدت است و هر کجا، یکپارچگی بین تولیدکننده، مصرف کننده نهایی و حامی حاکمیتی داشته‌ایم، موفق بوده‌ایم.

حمایت وزارت نفت از اجرای طرح‌های کیفی‌سازی با وجود خصوصی‌سازی

همچنین مجید رجبی مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: وزارت نفت با وجود خصوصی شدن پالایشگاه‌های کشور، همچنان حامی و پیگیر اجرای طرح‌های کیفی‌سازی در پالایشگاه‌های کشور است.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ با دو شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید کاتالیست واحدهای RFCC و RCD  وارد همکاری شدیم که هم‌اکنون هر دو این کاتالیست‌ها در واحدهای پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند استفاده شده‌اند و کیفیتی مشابه نمونه‌های خارجی دارند.

رجبی یادآور شد: طراحی پایه طرح کک سوزنی با کمترین امکانات و با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت پایان یافته است و امیدواریم خروجی آن آورده بزرگی برای صنعت نفت به‌همراه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، طرح تولید کک سوزنی در پالایشگاه امام‌خمینی (ره) شازند با هدف اصلی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه، تولید محصول راهبردی کک سوزنی و بهبود شرایط زیست‌محیطی موجود، با استفاده از دانش فنی بومی پژوهشگاه صنعت نفت تعریف شده است.

طرح تولید کک اسفنجی از سوی پالایشگاه بندرعباس در مرحله ساخت بوده و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز با تحویل مدارک طراحی پایه وارد فاز EPC می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز