خبرگزاری کار ایران

شورای همکاری خلیج فارس و پاکستان توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۹۷۶

جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری از امضای توافقنامه تجارت آزاد بین کشورهای شورای همکاری و پاکستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رسمی قطر، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از امضای توافقنامه تجارت آزاد بین کشورهای شورای همکاری و پاکستان خبر داد.

البدیوی تاکید کرد که این توافق در چارچوب درک اهمیت تقویت روابط تجاری و همکاری های اقتصادی با کشورها و بلوک های بین المللی است.

البدیوی روز گذشته در مقر دبیرخانه شورای همکاری در ریاض این توافق را با گوهر اعجاز، وزیر بازرگانی پاکستان امضا کرد.

دبیرکل شورای همکاری خاطرنشان کرد که این توافق اقتصادی تاریخی، نقطه عطف مهمی در همکاری است و به رشد و شکوفایی به گونه ای که منافع مشترک دو طرف را تامین کند، کمک خواهد کرد.

وی همچنین بر اهمیت حیاتی همکاری نزدیک میان کشورها برای تقویت روابط اقتصادی تاکید کرد.

البدیوی تصریح کرد: کشورهای شورای همکاری با هدف باز کردن درهای خود و ارتقای چشم انداز همکاری های تجاری و اقتصادی منطقه ای و بین المللی، پرونده مذاکرات تجارت آزاد بین خود و سایر کشورها را به پیش می برند.

در ژوئن 2022، دور سوم مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد بین کشورهای شورای و پاکستان پس از 4 روز به پایان رسید.

در این دور، دو طرف تمایل خود را برای برای دستیابی به یک توافق تجاری که به افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین آنها کمک کند، ابراز کردند.

در طول سالیان متمادی، روابط پاکستان با کشورهای شورای همکاری به ویژه در روابط استراتژیک، ارتباط تنگاتنگی داشته و به روابط اقتصادی، نظامی، آموزشی و همکاری های امنیتی گسترش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز