خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۳۸

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته حمل‌ونقل بین دو کشور برای حل و فصل موضوعات دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان ظهر امروز ١۵ مهرماه با رشاد نبی‌یف وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال این کشور در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تسریع در پیگیری موضوعات مرتبط با همکاری‌های حمل و نقلی تبادل نظر کردند.

حل و فصل مشکلات در پایانه های مرزی، تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک، تفاهم در خصوص توسعه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تن در سال از جمله مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر و موافقت دو طرف قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان همچنین درباره رفع مشکل تردد رانندگان، ناوگان جاده‌ای، تفاهم کلی درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه هوایی، دریایی، ریلی و حمل و نقل ترکیبی و تسریع در اجرای پروژه‌های مرزی مشترک صحبت کردند.

تفاهم در زمینه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند جهت تحقق ١۵ میلیون تن در سال از دیگر مطالب مهم مورد گفتگو در در دیدار رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز