خبرگزاری کار ایران

رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۸۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کمبود آب سامانه‌های شرقی تهران با پروژه‌های ساخت ایستگاه‌های پمپاژ، افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و انتقال آب از طریق ابر پروژه رینگ تهران مزین به‌نام حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) جبران می‌شود.

به گزارش ایلنا از آبفای تهران، محسن اردکانی با بیان این‌که "حضرت قمر بنی‌‌هاشم (ع) قوی‌ترین، خوش‌منظرترین و مهم‌تر از آن باوفاترین سردار سپاه حضرت اباعبدالله (ع) بود که وظیفه خطیر سقایی را برعهده داشت" افزود: وظیفه آب‌رسانی به شهروندان را افتخاری برای مجموعه شرکت آب و فاضلاب می‌دانیم که باید برای آن شاکر خداوند باشیم.

اردکانی در بیست‌وسومین نشست قرارگاه آب استان تهران با اشاره به کمبود 50 میلیون مترمکعبی آب در سامانه‌های شرقی گفت: برای جبران این کمبود، سناریوی افزایش تولید آب در سامانه‌های غربی و انتقال آن به سامانه‌های شرقی از طریق رینگ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را در برنامه داریم. 

اردکانی افزود: به همین منظور و برای افزایش تاب‌آوری آب تهران، ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ با توان و تخصص مهندسان شرکت برای انتقال بخشی از آب مازاد سد ماملو و تصفیه‌خانه ششم آب تهران به شمال و شمال‌شرق تهران

طراحی و اجرا شده تا آب شرب را به بیش از ۴۰۰ متر در بالا دست پمپاژ کند و هم‌اکنون این پروژه حساس آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

او با بیان این‌که این ایستگاه پمپاژ حداکثر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه توان پمپاژ دارد، خاطرنشان ساخت: در نخستین سناریو تعریف شده، حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از مخزن ۳۱ به بالادست منتقل می‌کنیم تا در صورت کاهش ورودی آب از سد لتیان و لار به تصفیه‌خانه‌‌های تهرانپارس و سوهانک بخشی از نیاز آبی شمال و شمال شرق تهران را تامین کند.    

مدیرعامل آبفای استان تهران در ادامه با بیان اهمیت قطع انشعاب‌های غیرمجاز به‌منظور حفظ سلامت و کیفیت آب شرب بهداشتی، بر ضرورت پیمایش بوستان‌ها، فضاهای سبز شهری و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها، مدارس و ... تاکید کرد.

قرارگاه آب استان تهران که هر دو هفته یک‌بار به ریاست محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار می‌شود، به موضوعات حساسی هم‌چون اقدامات انجام شده و برنامه‌های این شرکت در زمینه تامین پایدار و افزایش تاب‌آوری آب و بررسی چالش‌های تامین آب این استان می پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز