خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فروشندگان گوشت منتظر مشتری هستند/ گوشت وارداتی از روسیه و کنیا وارد بازار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۳۳۵

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت‌های داخلی 20 هزار تومان کاهش یافته و گوشت‌های تنظیم بازار هم توزیع شده که در دسترس مردم قرار گرفته است که با گوشت‌های مصارف صنعتی که در خبرها به آنها اشاره شده، متفاوت است.

علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت بازار گوشت گفت: همه فروشندگان گوشت منتظر مشتری هستند و بازار گوشت مسکوت، بسته و ضعیف است. قیمت گوشت‌های داخلی 20 هزار تومان کاهش یافته و گوشت‌های تنظیم بازار هم توزیع شده که در دسترس مردم قرار گرفته است که با گوشت‌های مصارف صنعتی که در خبرها به آنها اشاره شده، متفاوت است.

وی ادامه داد: گوشت گوسفندی که از روسیه، استرالیا و کنیا وارد شده و با قیمت کیلویی 282 هزار تومان برای مصرف کننده به فروش می‌رسد که مغازه‌دارها با نصب بنر آن را مشخص می‌کنند. گوشت گوساله کشتار داخل  و بدون استخوان کیلویی 430 هزار تومان برای مصرف کننده به فروش می‌رسد. دام زنده گوسفندی نیز حدود کیلویی 200 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

ملکی دلیل کاهش تقاضای گوشت در ماه‌های شهریور و مهر را به شروع مدارس و پایان تعطیلات تابستانی نسبت داد و گفت: به دلیل بازگشایی مدارس و سفرهای تابستانی و هزینه‌های آنها برای خریدهای فرزاندان، مردم در این ماه‌ها توان خرید کمتری دارند .

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: به طور کلی قیمت بالای گوشت و پایین آمدن قدرت خرید مردم، باعث رکود بازار این محصول شده که به همین دلیل گوشت تنظیم بازار برای بالا بردن توانمندی خرید به بازار عرضه شده است تا اقشار ضعیف‌تر هم بتوانند از آن استفاده کنند. البته معمولا در فصل سرما مصرف پروتئین افزایش می‌یابد و مسئولان نیز وعده‌هایی داده‌اند مبنی بر اینکه عرضه گوشت‌های تنظیم بازار تا پایان سال جاری همچنان ادامه داشته باشد تا بتوان بازار را کنترل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز