خبرگزاری کار ایران

جزییات حادثه در نیروگاه پرند/ ۲ نفر کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۹۶

به دلیل بروز مشکل فنی در خط انتقال گاز به داخل توربین نیروگاه پرند دچار حادثه شد.

سیداعتضاد مقیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره جزییات حادثه در نیروگاه پرند اظهار داشت: به دلیل بروز مشکل فنی در خط انتقال گاز به داخل توربین این نیروگاه دچار حادثه شد.

ویافزود: در پی بروز این حادثه متاسفانه ۲ نفر از کارکنان فوت کردند و از تعداد مجروحین اطلاعی در دست نیست.

مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو تاکید کرد: در حال حاضر مشکل برطرف شده و نیروگاه صد در صد در مدار تولید قرار دارد.

وی یادآور شد: دلیل بروز حادثه فنی بوده و سهل انگاری انسانی صحت ندارد.

در همین ارتباط و در پی حادثه انفجار در محل واحد ۲۵ مگاواتی مپنا، محمد اولیا مدیرعامل گروه مپنا با حضور در محل حادثه ضمن ابراز تاسف در بروز حادثه جان باختن دو نفر از کارکنان گروه مپنا تیمی سریع و مستقل را به عنوان مسئول پیگیری این حادثه منصوب کرد و مأموریت داد که در اسرع وقت همه جوانب حادثه را سنجیده و گزارش مستقل را ارائه کنند. 

در این راستا مقرر شد عوامل فنی غیرمربوطه نیز که در ظاهر نیز هیچ ارتباطی با انفجار ندارند مورد بررسی دقیق قرار گیرد و گزارش نهایی حداکثر ظرف یک هفته آماده شود.

مدیر پروژه نیز اظهار داشت؛ امروز همه مقدمات و استانداردها بررسی و تکمیل شده بود و برای تست دور سه هزار آمادگی کامل داشتیم،

وی افزود: این روند پیش از این در دیگر پروژه ها بدون مشکل اجرا شده بود و امروز هم تمامی موارد معمول و استاندارد چک و بازبینی شد و همزمان با فرمان آغاز عملیات تست در محل حادثه به علت خروج گاز و وقوع آتش سوزی از لوله رابط دو فلنج خط ورودی به واحد، صورت گرفته متأسفانه دو نفر از همکاران عزیز ما در گروه مپنا جان باختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز