خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد مستضعفان:

کمک قطره‌چکانی به محرومان مطلوب نیست/ خیریه ارایه دهنده کمک‌های موردی نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۶۹

بنیاد مستضعفان یک ارزش الهی و انسانی و یک رسالت سازمانی است و یک خیریه ارایه دهنده کمک‌های موردی نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین دهقان در مراسم معارفه خود به عنوان رییس جدید بنیاد مستضعفان با تشکر از اعتماد رهبری برای انتخاب وی اظهار داشت: شکرانه این اعتماد پیگیری مطالبات و خواسته‌های رهبری خواهد بود که در حکم بیان کردند و پیش از این ابلاغ کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه تمام توان، سرمایه و حیثیت و هر آنچه اندوخته من بوده را برای پیاده‌سازی حکم رهبری خواهم گذاشت، گفت: این دارایی را صرف آبادانی و محرومیت‌زدایی خواهیم کرد و هنر و توان مدیریتی ما باید برای اولویت بخشی به حکم رهبری و ترجمان این اهداف باشد وگرنه کوتاهی کردیم و مقصر خواهیم بود. 

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه نه زمانی برای اتلاف و نه منابعی برای هدر رفتن نداریم، ادامه داد: امروز در نقطه قابل اتکایی برای جهش به آینده قرار داریم و بنیاد را نهادی می‌دانم که مورد توجه و اعتماد همگان است. 

دهقان افزود: شاید در اذهان بخشی از مردم درباره بنیاد تصویری دیگری وجود داشته باشد اما بنیاد باید مطلوب همه محرمان باشد و از آنها دستگیری کند تا بتوانند از این شرایط عبور کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک ارزش الهی و انسانی و یک رسالت سازمانی است و یک خیریه ارایه دهنده کمک‌های موردی نیست، گفت:ماموریت ما در بنیاد محرومیت زدایی است و بنیاد دو بخش کاملا مستقل دارد که بخش اول آن اقتصادی است که باید درآمد و توسعه پایدار ایجاد کنیم و بخش دوم آن محرومیت زدایی است که باید متناسب با بخش اقتصادی در بخش محرومیت‌زدایی اقدام کنیم و به نیازها پاسخ دهیم. 

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید براینکه اجازه نمی دهیم بنیاد مرعوب سخنان مخالفان نظام شود، گفت: حرکت ما به سوی توسعه پایدار و تحقق ماموریت‌ها است و وقت و انرژی برای درگیر شدن با دیگران را نداریم.

وی اظهار داشت: رقیب بخش خصوصی نخواهیم بود و همراه و همکار دولت هستیم و با مشارکت مردم نسبت به محرومیت زدایی اقدام می‌کنم شاید محرومان درمحدودیت باشند اما ناتوان نیستند و ما توانمندی آنها برای محرومیت زدایی گام برمی‌داریم. 

دهقان با بیان اینکه در بنیاد با نگاه علمی و تجربه زیست شده ماموریت محول شده را به اجرا می‌رسانیم و با توان مردم برای آنها درآمد پایدار برای زندگی عزتمدانه ایجاد می‌کنیم، ادامه داد: کمک قطره‌چکانی به محرومان روش مطلوب ما نیست و معتقدیم اقدامی که در قلعه گنج برای محرومیت‌زدایی انجام شد باید توسعه پیدا کند و تعمیم داده شود و چرا چنین مردمان با استعدادی باید فقیر باشند .

وی افزود: بنیاد را یک نهاد انقلابی می‌دانیم بنابراین این نهاد باید ویژگی‌های انقلابی را هم داشته باشد یعنی پاکدستی و متشکل از نیروی انسانی تمام عیار در آن دیده شود ، بنیاد مستضعفان باید نهادی هوشمند و چابک باشد و در عین حالی که بی انظباطی را برنمی‌تابیم به محدود کردن نیروی انسانی هم اعتقادی ندارم چراکه بنیاد باید محل ظهور ایده‌های جدید نیروی انسانی آن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز