خبرگزاری کار ایران

۴۰ درصد اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی داریم/برداشت ۱۱ برابری برخی بهره برداران از منابع آب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۳۸۱

وزیر نیرو گفت: میزان برداشت آب‌های زیرزمینی ۹۰ درصد آب‌های تجدیدپذیر و ۴۰ درصد بالاتر از استاندارد جهانی است از این رو باید در این زمینه به نوعی طبیبانه عمل کنیم.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه، به بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با موضوع بهره برداری از منابع آبی با حضور "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو پرداختند.

محرابیان در این جلسه گفت: بر اساس ارزیابی و شناسایی دقیقی که صورت گرفته با نصب کنتور حجمی و هوشمند بیش از ۸۰ درصد کشاورزان حقوق خود را رعایت می‌کنند و ما با ۲۰ درصد از بهره برداران مواجه هستیم که بیشتر از پروانه خود برداشت می‌کنند و بعضا به ۱۱ برابر ارقام مندرج در پروانه می رسد.

وزیر نیرو یادآورشد: طی ۴۰ سال گذشته سرانه مصرف آب هر ایرانی ۳۶۰۰ متر مکعب بود که امروز به ۱۲۰۰ متر مکعب کاهش یافته است.

وزیر نیرو در موافقت با بند «ب» اصلاحی ماده ۳۹ لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق اظهار کرد: با استفاده از آب نامتعارف مانند آب دریا، بازچرخانی، آب مجازی یا پساب برای صنایع در حال تأمین آب هستیم اگر جایی امکان استفاده از آب نامتعارف نباشد، از روش های فعلی تأمین آب برای صنایع آب بر استفاده می کنیم.

جعفری بروجنی به نمایندگی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم هم گفت: هیچ راهی برای مدیریت در حوزه مصرف آب در بخش صنعت جز این نداریم و کمیسیون با این حکم موافق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز