خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

مسیرهای تبادل برق با اروپا اعلام شد/ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای به ۳هزار مگاوات می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۲۹۳

معاون وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه اتمی داریم و ۲۰۰۰ مگاوات دیگر هم در بوشهر و کنار نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوتی کنونی در حال ساخت است که تا سال آینده این ظرفیت به ۳ هزار مگاوت می‌رسد.

همایون حائری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره جزئیات صادرات برق به اروپا اظهار داشت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بزودی به کشور روسیه وصل شویم و اگر این پروژه نهایی شود با اروپا تبادل برق خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به لحاظ شبکه نیز از طرف طریق پست back to back به ترکیه وصل می‌شویم و به نوعی از طریق این شکبه می‌توانیم با اروپا تبادل برق داشته باشیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین می‌توانیم با روسیه سنکرون شویم، بزودی این ارتباط انجام می‌شود.

وی درباره میزان صادرات توضیح داد: ابتدا باید ببینیم نیاز صادرات چقدر است، در مرحله اول با ۳۰۰ مگاوات از مسیر آذربایجان و ارمنستان تبادل برق با روسیه شروع می‌شود و بعد از مدتی به ۱۰۰۰ مگاوات می‌رسد و اگر بخواهیم بیشتر توسعه دهیم باید خطوط انتقال را تقویت و قوی‌تر کنیم.

حائری بیان داشت: با ترکیه نیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات شرایط تبادل برق را داریم که اکنون انجام می‌شود.

وی درباره افزایش تولید برق هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: البته مسئولیت ساخت نیروگاه‌های اتمی با سازمان انرژی اتمی است آنها نیروگاه را می‌سازند و ما نیز برق را خریداری و از آن استفاده می‌کنیم، در حال حاضر ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه اتمی داریم و ۲۰۰۰ مگاوات دیگر هم در بوشهر و کنار نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوتی کنونی در حال ساخت  است که تا سال آینده این ظرفیت به ۳ هزار مگاوت می‌رسد.

انتهای پیام/
زهرا قلی پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز