خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی یک مقام مسئول با ایلنا تشریح شد:

اوضاع مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۴۱

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: در شهرهای بزرگ بخصوص کلان‌شهر تهران و یا شهرهایی مثل اصفهان، تبریز و مشهد به هیچ‌وجه در نیروگاه‌ها مازوت سوزانده نمی‌شود.

حبیب قراگوزلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران اظهار داشت: در کشور ما حجم ناچیزی مازوت سوزانده می‌شود ولی در شهرهای بزرگ بخصوص کلان‌شهر تهران و یا شهرهایی مثل اصفهان، تبریز و مشهد به هیچ‌وجه در نیروگاه‌ها مازوت سوزانده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در کلان‌شهرها سوخت اول گاز و بعد اگر کمبود داشتیم روی سوخت دوم (گازوئیل) می‌رویم، اما طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در هماهنگی با شرکت گاز در نیروگاه‌ها حتی‌الامکان گاز سوزانده می‌شود و اگر تامین نشود گازوئیل مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با یادآوری اینکه به هیچ‌وجه در نیروگاه‌های شهرهای بزرگ مازوت  مصرف نمی‌شود، گفت: مصرف گاز در نیروگاه‌ها بستگی به مصرف مردم دارد اگر مردم کمک کنند که مصرف را ۱۰ درصد کاهش دهند برای نیروگاه‌ها کفاف می‌دهد، یعنی صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف گاز خانگی کل کمبود گازی بخش صنعت و تولید نیروگاهی را جبران می‌کند.

وی درباره میزان مصرف گازوئیل در نیرووگاه‌های تهران تصریح کرد: مصرف گازوئیل در نیروگاه‌های تهران روز به روز و ساعت به ساعت متفاوت است اولویت ما برای  نیروگاه‌های شهرهای بزرگ سوخت گاز است برخی روزها اگر مصرف خانگی کم شود حتی به عدد ۷۰ تا ۸۰ درصد هم می‌رسد، اما در هر حال مصرف گاز در ساعات اولیه روز و عصر و شب هم متفاوت است و بستگی به حجم گازی دارد که به نیروگاه‌ها تحویل داده می‌شود.

قراگوزلو خاطرنشان کرد: به طور مثال  در یک روز خاص زمستان سال گذشته حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد گاز و ۳۰ درصد گازوئیل مصرف شد، برای امسال نیز امیدواریم و قرار بر این است که اولویت اول در شهرهای بزرگ تخصیص گاز و دوم گازوئیل باشد اما در شهرهای بزرگ به هیچ‌وجه مازوت استفاده نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز