خبرگزاری کار ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:

امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا تا چند روز دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۸۲

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا در 25 دسامبر و افزایش تجارت ایران با روسیه و بلاروس در پی امضای این قرارداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تاکید مقام معظم بر صادرات غیرنفتی دولت سیزدهم اولویت خود را در سیاست خارجی بر صادرات و ارزآوری به‌ویژه ارزآوری از مسیر صادرات و صادرات خدمات فنی و مهندسی قرار داده است.

وی افزود: سال گذشته این نمایشگاه احیا و پنجمین دوره آن برگزار شد و به دلیل همکاری تنگاتنگ وزارت امور خارجه و وزارت صمت با موفقیت نسبی همراه بود. گفتنی است ۷۰ کشور در این نمایشگاه سال گذشته شرکت کردند.

صفری اظهار کرد: در این رویداد اساس کار بر صادرات کالاهای دانش‌بنیان است، صدور خدمات مهندسی در اولویت کشور است و منافع درازمدت دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور ارزش صادرات کالاهای دانش‌بنیان در سال جاری به 2 میلیارد دلار رسیده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خبر داد: تاکنون ۱۱۹ کشور برای حضور در نمایشگاه سال آینده به ما سیگنال مثبت داده‌اند، تاجران عرب حتما در نمایشگاه پیش رو حضور خواهند داشت، همچنین شرایط ما در بانک توسعه اسلامی ارتقایافته است.

وی افزود: امسال واردات بیشتر از صادرات بوده که با توجه به شعار سال طبیعی است زیرا برای تولید، نیازمند مواد اولیه هستیم.

صفری از امضای قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا در ۲۵ دسامبر در سن پترزبورگ خبر داد و گفت: شروع کار از ارمنستان است و پس از امضای قرارداد، تجارت ما با روسیه و بلاروس افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با این حال توجه داشته باشید ظرفیت صادرات ما محدود است، بنابراین ظرفیت سازی برای توسعه تولید با هدف صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 8 تا 12 اردیبهشت سال آینده در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز