خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

ایران از صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام به صادرکننده دانش‌بنیان تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۹۹

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از احتمال حضور 4000 تاجر در نمایشگاه توانمندهای صادراتی کشور خبر داد و تصریح کرد ایران از یک کشور صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام به یک صادرکننده دانش‌بنیان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران صبح امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: در صادرات تمرکز ما بر افریقا، شرق آسیا، امریکای جنوبی و کشورهای اوراسیا است.  

وی افزود: از آنجا که در حوزه‌های معدنی، پتروشیمی و صنایع دستی از ظرفیت خوبی برخوردار هستیم، می‌توانیم دوبار در سال نمایشگاهی با موضوع توانمندی‌های صادراتی برگزار کنیم. این نمایشگاه‌ها به تنوع‌سازی مقاصد صادراتی ما می‌انجامد.

ضیغمی ادامه داد: در نمایشگاه سال گذشته 3000 تاجر در رویداد حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد آنها در سال جاری به 4000 نفر برسد و این حجم از حضور ما را در تامین هتل و بلیط دچار مشکل کرده است.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: ایران از یک کشور صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام به یک کشور صادراتی با محوریت دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد و دیگر، کشورها نمی‌توانند در مورد تهاتر برای ما تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران 8 تا 12 اردیبهشت سال آینده در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز