خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول:

۸۷ درصد غذای کشور در داخل تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۴۲

اولین رویداد تخصصی فناوری های نوین با ایجاد ارزش افزوده از ضایعات کشاورزی در صنایع تبدیلی و امنیت غذایی به میزبانی کشت و صنعت پرمون طب ایرانیان مستقر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس تهران برگزار شد

به گزارش ایلنا، محمد جواد عسگری ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نسبت به ظرفیت های کشور در بخش کشاورزی گفت: در حوزه تنوع اقلیمی و آب و خاک این حوزه ها منحصربه فرد است اما مهم مبحث مدیریت مهم است.

عسگری به اهمیت امنیت غذایی و موضوع مرتبط با رویداد اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی یکی از مباحث جدی جوامع بشری است و امروز هر ملتی در حوزه امنیت غذایی پیش نرود به طور یقین آسیب خواهد دید. خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۳ و برنامه پنج ساله هفتم، مبحث امنیت غذایی را به صورت جدی دیده ایم و معتقدیم با وجود تولیدات بهتر و ارگانیک میتوانیم ارزآوری خوبی داشته باشیم و سلامت جامعه هم در پی دارد.

ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است اما متاسفانه ما کمتر توانستیم از ظرفیت ها به طور خلاقانه و هنرمندانه استفاده بهینه ببریم و این در حالی است که ۳۵درصد اشتغال را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است

کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی یکی از موفق‌ترین وزارت خانه هاست چرا که بیش از ۸۷ درصد غذای کشور در داخل تولید می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش کشاورزی است، اما ۴ درصد بودجه به این بخش اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول با اشاره به شیوه‌های سیاست گذاری در بخش کشاورزی گفت: در بسیار از کشور‌های دنیا ۵۰ درصد درآمد کشاورزان از یارانه دولت است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تصریح کرد: باید منابع در اختیار بخش کشاورزی افزایش یابد تا بتوانیم این بخش را نجات دهیم و به اصلاح پیرمردی نباشد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی, نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این همایش خطاب به حضار به ارج نهادن به مقام کشاورز  اشاره کرد و افزود: ما بایستی در حوزه کشاورزی به کشاورز ارج نهیم و به داشته های آنان حرمت دهیم که به طور یقین برای ادامه کار این عزیزان بسیار مشوق خوبی است چرا که سفره و محصولات ما زحمات شبانه روزی کشاورزان عزیز است.

وی به موضوع مهم امینت غذایی این رویداد اشاره کرد و گفت: کشورهای اروپایی دقت نظر بالایی نسبت به امنیت غذایی دارند و این حساسیت و دقت نظر هم بارها در کلام مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: باید امکانات به کشاورز داده شود و اگر کشاورز از امکانات خوب برخوردار شود محصول خوب هم حاصل می شود .

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: متولی باید آسیب و مشکل را ترمیم کند و از جوانان نخبه و مبتکر و شرکت های دانش بنیان استفاده و از خلاقیت ها و بالندگی ها صحبت شود.

خاطره استاد رضایی, رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران اظهار کرد: در حال حاضر بحث امنیت غذایی به عنوان یک مبحث مهم در حفظ سلامت خانواده، تامین معیشت و امنیت روانی همه افراد و خانوارها اثرگذار است و بی تردید حضور در این عرصه و رعایت استانداردهای غذایی از جمله ارکانی است که بانوان در آن نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: زنان ما در عرصه‌های ملی و بین المللی خوش درخشیدند ولی حق مطلب در خصوص آنها ادا نشده است لذا امیدواریم این گونه نشست‌ها در جهت معرفی نخبگان و رشد بستر خانواده‌های با بصیرت و سلامت شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز