خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

رویای ما این است که کسی گرسنه سر بر بالین نگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۵۳۲

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: امیدواریم روزی با این رویای تحقق یافته سر بر بالین بگذاریم که مطمئن باشیم تمام گروه‌های نیازمند به دستیابی به حداقل‌های بودند از طریق این سازوکارها نیاز روزانه خود را تامین کنند و گرسنه سر بر بالین در کشورمان نگذارد .

به گزارش خبرنگار  ایلنا، سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت دو کلید واژه را در سرلوحه علمیات وزارت اقتصاد قرار دادیم که یک موضوع تسهیل اقتصادی برای فعالان اقتصادی و موضوع دوم موضوع شفافیت اقتصادی بوده‌است، گفت: شفافیت پرداخت و دریافت‌ها، فعالیت درگاه ملی مجوزها، شفافیت‌های مالیاتی و انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها از جمله اقداماتی بود که در راستای این دو کلیدواژه به اجرا رسیده و زنجیر تسبیح این اقدامات دو کلید واژه تسهیل اقتصادی و شفافیت است که در راستای تحقق دستور رئیس‌جمهور به اجرا رسیده‌است.

وی ادامه داد: این اقدامات فقط ناظر به بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی نمی‌شود و باید در بخش خیریه‌ها هم شفافیت به اجرا برسد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بنده در راه‌اندازی این سامانه هوشمند نقش خاصی ندارم و این اقدام خیر دنیا و آخرت را برای دست‌اندرکاران دارد،‌ اظهار داشت: رویکرد این است که تمام فعالیت‌ها که در سایر حوزه‌ها به اجرا رسیده را در حوزه خیریه هم  تسری دهیم و در راه‌اندازی این سامانه با آغوش باز به سمت پیشنهادها رفتیم و بسترها را آماده کردیم و این اقدام با دو ویژگی اکرام و اعتماد انجام شد. 

خاندوزی در توضیح بیشتر این مطلب تصریح کرد: اکرام از این جهت که هیچ کس در صف نانوایی مطلع نمی‌شود که کدام کارت و کدام فرد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و نان را خریداری می‌کند چراکه ٩٠ درصد هزینه نان از سوی خیرین و ١٠ درصد از سوی افراد پرداخت می‌شود و اعتماد از این جهت که کسانی که بانی این امر خیر هستند ثانیه به ثانیه بازخورد را کاملا می‌بینند و این اقدام بدون هیچ واسطه‌ای انجام می‌شود و تا کنون حدود ٣٢ هزار تراکنش به ارزش سه میلیارد تومان از سوی خیرین در این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: امیدواریم این فرایند را به نحوی پیش ببریم که روزی با این رویای تحقق یافته سر بر بالین بگذاریم که مطمئن باشیم تمام گروه‌های نیازمند به دستیابی به حداقل‌های بودند از طریق این سازوکارها نیاز روزانه خود را تامین کنند و گرسنه سر بر بالین در کشورمان نگذارد که این گام مهمی از برنامه‌ها در دولت همین موضوع است.

به گفته وزیر اقتصاد، از اقصا نقاط خارج از کشور هم افراد می‌توانند در امر خیریه مشارکت داشته باشند.

همچنین در این مراسم آیت‌اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه طرح هوشمند یارانه به موفقیت انجام شد و شاهد صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آرد و نان هستیم، خاطرنشان کرد: این فرایند در حال توسعه و تعمیق است و این ابتکار در نذورات یک اقدام بدیع است.

وی اضافه کرد: خیرات دغدغه همه مردم است و افرادی هم در کشور داریم که توانایی خرید سه نان را هم ندارند و با این اقدام بدون ارتباط چهره به چهره می‌توان از طریق اقدام خیریه نیاز این افراد را مرتفع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز