خبرگزاری کار ایران

رفع تصرف ۲۰ ملک دولتی و نظامی ازحریم رودخانه کرج

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۶۱۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات آزادسازی حریم رودخانه کرج گفت: تاکنون ۲۰ ملک منسوب به ادارات دولتی و نظامی آزادسازی شده و همزمان همه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج نیز در حال آزادسازی و تبدیل به «پارک رود» هستند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو ،داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی بستر رودخانه کرج اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای البرز ضمن اتخاذ رویکرد آزادسازی سراسری به‌جای آزادسازی موردی، در تلاش است به‌منظور پرهیز از هرگونه سلیقه‌گرایی و تزریق احساس تبعیض به مجاورین رودخانه، این تکلیف را با به حداقل رساندن هزینه اجتماعی به سرانجام برساند.

وی افزود: بر همین اساس، با انجام مطالعه ساماندهی و تعیین حد آزادسازی در رودخانه کرج، در تلاش است مطابق تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، اعیانی‌های مزاحم در بستر رودخانه را جمع‌آوری کند.

نجفیان خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری کلی آزادسازی رودخانه کرج با دستور قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری، ذیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ادامه داد: براساس تصمیمات مصوب این قرارگاه، تاکنون اقداماتی در سه فاز به ترتیب آزادسازی تصرفات منسوب به ادارات دولتی، آزادسازی بستر و حریم و ساماندهی حد فاصل آبگیر بیلقان تا پل حامی به‌طول ۵/۴ کیلومتر و آزادسازی بازه دو کیلومتری حد فاصل پل کندور تا رستوران لادن انجام شده است.

وی در مورد اقدام فاز اول توضیح داد: در این مرحله حدود ۲۰ ملک منسوب به ادارات دولتی و نظامی آزادسازی شد که در رأس آنها املاک متعلق به قوه قضائیه و وزارت نیرو قرار داشت و پس از آنها مابقی املاک باید آزادسازی و رفع تصرف شود.

نجفیان با بیان اینکه در اثر این عملیات، حداقل ۵۰ هزار مترمربع از اراضی بستر رفع تصرف شده است، گفت: فاز دوم این عملیات نیز مربوط به آزادسازی بستر و ساماندهی و حریم رودخانه‌ای این استان است.

وی بیان کرد: به‌منظور تسهیل دسترسی مردم به ساحل رودخانه و استفاده از این موهبت الهی، مقرر شد که شرکت آب منطقه‌ای با آزادسازی این بازه، عرصه آزاد شده را در اختیار شهرداری کرج قرار دهد تا شهرداری با طراحی مناسب معماری و با حفظ ضوابط ایمنی، عرصه‌های یاد شده را پس از مناسب‌سازی در اختیار  شهروندان قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۲۷ هکتار اراضی آزاد شده در حال تبدیل به «پارک رود» است که با استقبال بی‌نظیر مردم و خانواده‌ها مواجه شده است.

​وی در مورد این فاز نیز گفت: آزادسازی این بازه با پیشرفتی حدود ۹۰ درصد در حال جریان است و همزمان همه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج نیز در حال آزادسازی مطابق طرح ساماندهی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز