خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

قیمت ران گوسفندی به ۶۹۰ هزار تومان رسید/ کاهش قدرت خرید مردم به ضرر قصابان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۶۱

نائب رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی از افزایش قیمت گوشت گوسفند تولید داخل به نزدیک 700 هزار تومان خبر داد و ادامه جریان افزایشی قیمت این کالا را سبب ضرردهی صنف قصابان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جریان افزایش قیمت گوشت قرمز همچنان ادامه دارد و البته این سیر افزایشی قیمت تنها به گوشت گوسفندی اختصاص پیدا کرده است. سیدمهدی میرزاامین، نائب رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا این خبر را اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بازار گوشت گوسفند اوضاع به‌سامانی ندارد و به نظر می‌رسد کاهش تولید این گونه دامی و مجاز نبودن کشتار بره ریز است که به افزایش مستمر قیمت آن انجامیده است.  

وی در تشریح قیمت انواع کنونی انواع گوشت قرمز اظهار کرد: قیمت گوشت گاو تفاوت چندانی پیدا نکرده و در دو هفته گذشته تنها 10هزار تا 15 هزار تومان افزایش داشته است؛ در حال حاضر گوشت لحم گاو 535 هزار تا 545 هزار در هر کیلو عرضه می‌شود اما شقه گوشت گوسفند با استخوان و چربی امروز 4 دی 550 هزار تومان در هر کیلو قیمت دارد و قیمت ران گوسفند به 690 هزار تومان هم رسیده و احتمال افزایش بیشتر قیمت هم وجود دارد.  

میرزاامین اضافه کرد: قیمت گوشت گوسفندی در حالی بیشتر از گوشت گاو است که تقاضا برای گوشت گوسفند بیشتر از گاو است.

نائب رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی ادامه داد: البته تلاش شده کمبود تولید و عرضه گوشت گوسفند با واردات گوشت گرم از کشورهای همسایه جبران و تعادل بازار برقرار شود. اما گوشت وارداتی چرب‌تر از گوشت تولید داخل بود و بو و طعم آن با ذائقه ایرانی هماهنگی نداشت. با این حال چون قیمت آن پایین‌تر بود به قدرت خرید مردم کمک می‌کرد و البته قیمت را متعادل نگه داشت. در صورتی که گوشت گوسفند وارد نشده بود امروز قیمت آن در کشور سر به فلک می‌گذاشت.

وی در ادامه از متضرر شدن صنف قصابان در پی کاهش قدرت خرید مردم گفت و توضیح داد: اطلاعات اتحادیه از ارتباط با قصابان حاکی از کاهش قدرت خرید مردم با وجود عرضه مطلوب و فراوان انواع گوشت گاو و گوسفند است. کاهش قدرت خرید مردم برای صنف قصابان به ضرردهی کامل آنها می‌انجامد، زیرا این صنف غیر از گوشت کالای دیگر عرضه نمی‌کند.

میرزاامین خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم انواع گوشت را عرضه می‌کنند با این حال آنها می‌توانند در صورت کاهش فروش گوشت از محل فروش اقلام دیگر ضرر وارده را جبران کنند اما صنف قصاب این امکان را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز