خبرگزاری کار ایران

قرارداد واگذاری زمین به پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۶۹

معاون وزیر صمت گفت: علیرغم مشکلات عدیده ای که داریم؛ سعی می کنیم به بهترین نحو در منطقه ویژه به پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی خدمات ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا موثقی نیا  در مراسم انعقاد قرارداد واگذاری ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو به پتروپالایشگاه شهید سلیمانی اظهار داشت: انتظار می رود در طرح های بزرگ و ملی شبیه طرح پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در شرایط تحریم به توان اقتصادی کشور افزوده شود و‌ بتوانیم در آینده خام‌قروشی کمتر ‌‌و ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که پروژه به موقع به بهره برداری برسد و در راستای خودکفایی و وابستگی کمتر گام برداریم.

معاون وزیر صمت گفت: علیرغم مشکلات عدیده ای که داریم؛ سعی می کنیم به بهترین نحو در منطقه ویژه به پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی خدمات ارائه دهیم تا در زمان مقرر و با کیفیت خوب به بهره برداری برسد. 

به گزارش ایلنا، افزایش ظرفیت پالایشی و تامین فراورده های سوختی، فراورده های تولیدی با ترکیب ۸۰ درصد فراورده های نفتی و ۲۰ درصد فراورده های پتروشیمی ، تکمیل زنجیره ارزش ‌و تولید با ارزش افزوده بیشتر از جمله اهداف اجرای طرح ‌این پتروپالایشگاه و تولید بیش از ۶.۵ میلیون لیتر بنزین در روز، تولید ۵.۵ میلیون لیتر نفت سفید، تولید ۱۸ میلیون لیتر نفت گاز در روز و تولید محصولات پتروشیمی با عنوان محصول نهایی یا خوراک واحدهای پتروشیمی از جمله اهداف آن است.

همچنین ایجاد ظرفیت فراورده های نفتی به ارزش ۷.۴میلیارد دلار در سال بر اساس الگوی E، جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف سند تحول و افزایش ظرفیت پالایش و فراورده های نفتی و پتروشیمیایی کشور، اشتغالزایی، بکارگیری حداکثری توانایی شرکتهای داخلی ، ظرفیت دانش بنیان ها، مقابله با تحریم ها و جلوگیری ار تحریم پذیری، هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری مولد، عبور از پالایشگاه سازی ‌حرکت به سمت پتروپالایشگاهها و بکارگیری راهکارهای نوین مالی در طرح های بسیار بزرگ از دستاوردهای این طرح پتروپالایشی عنوان شده که طی مدت ۶ سال به اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز