خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

انسداد ۳۸۰ محور روستایی در برف و کولاک/ ناوگان راهداری فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۷۳

مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سطح کشور 380 محور روستایی مسدود است که اکثر این روستاها در سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان واقع شده‌اند.

غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کشور پس از آغاز بارش برف در استان‌های کشور اظهار داشت: طی بارش‌های برف که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا جمعه ادامه داشت و سپس از روز شنبه با ورود سامانه جدید بارش‌ها آغاز شد، سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان بیشترین درگیری را نسبت به سایر استان‌ها داشتند و بارش برف در این سه استان بیشتر و همره با کولاک شدید بود.

وی با اشاره به محورهای مسدود شده در سطح کشور گفت: از روز گذشته محور اردبیل – آستارا مسدود شده که علت اصلی این انسداد کولاک بوده‌ است. البته از یک ساعت گذشته محور آزادراه تهرا- شمال و کرج- چالوس که روز گذشته مسدود شد، بازگشایی شد.

مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سایر شریان اصلی در حال حاضر باز است و انسدادی نداریم.

بهرامی‌نیا درباره آخرین وضعیت راه‌های روستایی افزود: در سطح کشور 380 محور روستایی مسدود است که اکثر این روستاها در سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان واقع شده‌اند. در این مدت 200 محور روستایی بازگشایی شده و همچنین در عملیات راهداری 250 وسیله نقلیه گرفتار در برف و کولاک توسط راهداران رهاسازی شدند. همچنین در این مدت 40 مورد ریزش برداری از محورها انجام شد.

وی درباره ارتفاع برف در برخی از روستاها و درگیری ساکنان این روستا با شدت برف در مناطق مسکونی تاکید کرد: راهداران وارد محدوده شهرها و روستاها نمی‌شوند و مسئولیتی هم در این باره ندارند. مسئولیت راهداری و پاکسازی راه‌ها را دارند اما در صورت نیاز همکاری‌هایی با دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود اما پاکسازی سطح روستاها بر عهده راهداری نیست.

مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وضعیت ناوگان راهداری گفت: هر چند وضعیت ناوگان راهداری روز به روز در حال بهبود است، اما ناوگان فرسوده است و وضعیت خوبی ندارد. البته قرار بر این است که امسال 1000 دستگاه به ناوگان اضافه شود.

بهرامی‌نیا همچنین درباره امکان استفاده از ماشین‌آلات موجود در اموال تملیکی اظهار داشت: به طور قانونی امکان استفاده از این ماشین آلات را نداریم چراکه این ماشین ‌آلات در فرایند مزایده به فروش می‌رسند و طبق قانون نمی‌توانیم وارد مزایده شویم. ‌‌

انتهای پیام/
حمید حق جو
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز