خبرگزاری کار ایران

۸۰ درصد تجهیزات صنعت آب در داخل کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۸۷

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت اکنون ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت آب از داخل تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ،هاشم امینی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت آب ‌و انرژی های تجدیدپذیر اطهار داشت: زمانی حتی شیرآلات مورد نیاز صنعت از خارج تامین می‌شد اما اکنون با تلاش متخصصان ۸۰ درصد نیاز ها از تامین کنندگان داخلی استفاده می شود.

وی به ظرفیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت برای حرکت صنعت آب بر مبنای دانش در دستور کار است.

مدیرعامل آبفای کشور بر ضرورت توسعه سیستم بازچرخانی پساب در کشور تاکید کرد و گفت: این ظرفیت جدید برای توسعه صنایع مورد استفاده قرار گرفته است و موارد جزئی و نادری داریم که با حمایت دستگاه ها و کارفرمایان به‌ویژه مشاوران و طراحان، این موارد هم تجاری سازی شده و جای خود را در چرخه تولید پیدا کنند.

امینی نمایشگاه صنعت آب را محملی برای ایجاد دغدغه در متخصصان و مصرف کنندگان برای مدیریت مصرف دانست.

مدیرعامل آبفای کشور خاطرنشان کرد: در شرایطی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی آب را افتتاح می‌کنیم که منابع آبی کشور وضعیت حساسی دارد و ورود کشور به چهارمین دوره خشک، می‌طلبد که با کارآمدترین متدها و فناوری‌های روز در جهت مدیریت منابع آبی گام برداریم که این مهم تنها با یاری همگان به منصه ظهور می‌رسد.

امینی افزود: صنعت آب کشور در شرایطی قرار دارد که آماده برداشتن قدم‌های اساسی در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است که در این میان شرکت‌های دانش بنیان نقش ویژه‌ای دارند و وظیفه ما است تا بسترهای لازم برای بهره‌گیری از این نوآوری‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز