خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

تولیدات ایران باعث اعجاب و شگفتی خارجی‌ها شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۵۷

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز هیات‌های خارجی که وارد ایران می‌شوند، محصولات و تولیدات ایران مایه اعجاب و شگفتی آنها می‌شوند چراکه تصور می‌کردند ایران در ۴٠ سال گذشته درجا زده است. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسینی در مراسم رونمایی از پایگاه تخصصی قرض‌الحسنه با اشاره به اهمیت قرض‌الحسنه در اسلام گفت: به برخی از موضوعات در قرآن اشاره جزیی شده باشد یا اینکه درباره موضوعاتی مانند خمس اختلافی باشد اما بحث قرض ١٣ بار در قرآن بیان شده که این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد. در بحث صدقه هم احادیثی مطرح شده اما صدقه شاید به افرادی که نیازی هم ندارند برسد اما قرض که پولی است که برمی‌گردد و در جای خودش هزینه می‌شود. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ١٢ بهمن ماه سال ۵٧ همه از دل و جان، چون دیو بیرون رود، فرشته درآید را زمزمه می‌کرد و به غیر از آزادسازی خرمشهر کمتر این وجد و نشاط دیده شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ١٠ روز دهه فجر تحولات اساسی رخ داد، تصریح کرد: ٢١ بهمن ۵٧، بختیار فرمان داد که عبور و مرور محدود شود تا در همین فاصله قتل و عام انجام دهند اما امام با هوشیاری که نور الهی برای مومنان ترسیم و تحلیل می‌شود، جلوی این کار را گرفت و فرمان داد که مردم به خیابان بیایند و پادگان‌ها سقوط کردند و پس از اینکه صداوسیما گرفته شد، کار تمام شد.

حسینی با بیان اینکه قرض‌الحسنه یک جهاد الهی است، خاطرنشان کرد: قرض دادن، دل کشیدن از سرمایه و مصداق جهاد الهی است و خداوند این را جبران کند. این جهاد باید بیشتر تبیین شود. درست است که شرایط اقتصادی به گونه‌ای بوده که مردم با مشکلات معیشتی مواجه هستند اما باید به محتاج و نیازمند کمک و قرض داده شود. 

وی با بیان اینکه این دولت، دولت محرومیت‌زدایی است و به دنبال کاهش فاصله طبقاتی هستیم، ابراز داشت: در یک دهه گذشته شاهد ویژه‌خواری‌ها از طریق دسترسی به اطلاعات بودیم اما این دولت به دنبال محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت است. به همین دلیل است که سقف وام قرض‌الحسنه از ۵٠ میلیون تومان به ٣٠٠ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که البته با کاهش ارزش پول ملی سقف وام باید افزایش پیدا می‌کرد. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به وام ٧۵٠ میلیون تومانی قرض‌الحسنه  برای شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: وجود ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان و تحولات در این حوزه مایه مباهات است. دیگر مانند گذشته نیست که بگویند ایران با جز پختن آبگوشت بزباش در هیچ صنعتی و حوزه‌ای حرفی برای گفتن ندارد و امروز شاهد پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

حسینی ادامه داد: امروز هیات‌های خارجی که وارد ایران می‌شوند، محصولات و تولیدات ایران مایه اعجاب و شگفتی آنها می‌شوند چراکه تصور می‌کردند ایران در ۴٠ سال گذشته درجا زده است. 

همچنین در ادامه این مراسم، سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف در بحث اقتصاد قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات، پایین بودن اطلاعات مردم در این باره بوده از این رو این پایگاه رونمایی می‌شود، یادآور شد: امروز مشتریان بانک های قرض‌الحسنه در کشور از ١٠ میلیون نفر به ١۶ میلیون نفر رسیده و میزان پرداخت امسال به ٣.۵ میلیون فقره افزایش پیدا کرده است و ۶٠ میلیون ایرانی به دنبال دریافت خدمات از قرض الحسنه هستند

وی افزود: سهم بانک‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی به چهار درصد رسیده و ١۴ درصد منابع شبکه بانکی در اختیار دو بانک قرض‌الحسنه در کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز