خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش قیمت گوشت گوسفند از بهار سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۶۳

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار گفت: با ورود دام تولید داخل به زنجیره مصرف امیدواریم از پایان سال جاری و به ویژه بهار سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت گوشت باشیم.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار، در گفت‌وگو با ایلنا آخرین وضعیت بازار این کالا را تشریح کرد و گفت: واردات گوشت گوسفندی با جدیت دنبال می‌شود و تا پایان ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: واردات کنترل‌کننده و تنظیم‌کننده شکاف بین عرضه و تقاضا است، شکافی که در سال‌های گذشته به دلیل آسیب‌های وارده به زنجیره دام به وجود آمده است.

پیمان پاک ادامه داد: ترمیم زنجیره گوشت قرمز و افزایش تولید در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود.

قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار از به صرفه  بودن تولید برای دامدار در سال جاری خبر داد و گفت: امسال قیمت دام افزایش یافته است، همچنین با برنامه‌ریزی معاونت بازرگانی وزارت جهاد جو و نهاده‌های دامی به وفور تامین شده و با نرخی تقریبا ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت مصوب عرضه شده است. در نتیجه این موارد، تولید برای دامدار صرفه اقتصادی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بنا بر داده‌های مرکز آمار در چند ماه گذشته زایش و پرواربندی حدود ۲۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده و این به معنی عرضه بیشتر دام در پایان سال جاری است و این افزایش عرضه از محل تولید در حالی اتفاق افتاده که واردات نیز همچنان به قوت خود باقیست، این دستاوردها سبب می‌شود شکاف عرضه و تقاضا پر شود و قیمت دام و گوشت قرمز کاهش یابد.

پیمان پاک همچنین گفت: پس از پایان تعطیلات ژانویه و شروع مجدد واردات گوشت گرم و افزایش واردات گوشت منجمد در دو تا سه هفته گذشته شاهد تثبیت قیمت گوشت و در برخی موارد کاهش نسبی قیمت بودیم. همچنین با ورود دام تولید داخل به زنجیره مصرف امیدواریم از پایان سال جاری و به ویژه بهار سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت گوشت باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز