خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

مجوز ایرلاین‌های متخلف را لغو می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۹۹

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مخلص تمام شرکت‌های هواپیمایی هستم، اما اگر تخلف و در برابر رعایت سیاست‌ها و استانداردها مقاومت کنند تا آخر کار و تا لغو مجوزها مقابل آنها خواهم ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ٨ پروژه در فرودگاه مهرآباد با انتقاد از شرکت‌های هواپیمایی در موضوع بلیت فروشی اظهار داشت: مخلص تمام شرکت‌های هواپیمایی هستم، اما اگر تخلف کند و در برابر رعایت سیاست‌ها و استانداردها مقاومت کنند تا آخر کار و تا لغو مجوزها مقابل آنها خواهم ایستاد. 

وی تاکید کرد: وقتی به ایرلاین‌ها سوخت ۶٠٠ تومانی می‌دهیم یعنی سوختی با نرخ کمتر از نصف بنزین سهمیه‌ای باید آنها هم همکاری داشته باشند و توقع داریم با این محدودیت در ناوگان بلیت‌ها را به آژانس‌‌ها ندهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خدا می‌داند که هیچ مشکل شخصی با شرکت‌های هواپیمایی ندارم اما در برابر تخلف‌ها برخورد خواهیم داشت. چرا برخی از شرکت‌های هواپیمایی باید در برابر عذرخواهی و پذیرایی در زمان تاخیرها مقاومت داشته باشند در حالی که  مردم ولی نعمت ما هستند و از مدیران هوایی می‌خواهم که با شرکت‌ها درباره رعایت استانداردها تعارف نداشته باشند.

وی با اشاره به تولید قطعات هواپیما و تعمیر قطعات هواپیمایی در داخل کشور اظهار داشت: نهضت تولید و تعمیرات در داخل کشور از اتفاقات بسیار خوب صنعت هوانوردی است، پیش از این در تعمیرات وابستگی‌هایی به خارج از کشور داشتیم اما الان کمتر قطعه‌ای از هواپیما برای تعمیر به خارج کشور ارسال می‌شود البته هنوز هم قطعاتی خارج از ایران تعمیر می‌شود اما این موضوع  بسیار کاهش پیدا کرده‌است. امیدواریم در بحث ساخت هواپیما هم اتفاقات خوبی رقم بخورد.  

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه نماد توسعه هر شهر و کشوری محسوب می‌شود، گفت: وقتی مردم وارد فرودگاه می‌شوند ما را با فرودگاه قضاوت می‌کنند و نباید از این موضوع غفلت کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه انتقال فرودگاه مهرآباد به محل دیگر درست نیست، ادامه داد: طرح توسعه فرودگاه مهرآباد یک پروژه بزرگ است و برای اجرای این پروژه و تامین اراضی می‌توان به واحد‌های مسکونی و نظامی حاضر در این محوطه در محل دیگری زمین داد و تهاتر کرد.

بذرپاش با بیان اینکه علیرغم وجود تحریم‌ها اتفاقات خوبی در توسعه ناوگان و خرید هواپیما رخ داده‌است، افزود: در هر شرایطی ما محکوم به توسعه ناوگان هستیم. البته در حوزه توسعه ناوگان اقداماتی انجام شده که ما محدودیت در اطلاع رسانی داریم تا به واردات هواپیما ضربه نخورد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر  یکی از مشکلات ما در صنعت هوانوردی ناترازی تقاضا و عرضه است اما نمی‌توان  به مردم گفت که تحریم هستیم و بلیت نداریم از این رو باید این موضوع را حل کنیم.از تمام شرکتهای هواپیمایی می خواهیم هر کدام که امکان دارند واردات هواپیما را انجام دهند. در این مسیر از منابع وزارت راه و شهرسازی و تهاتر استفاده می کنیم. حتی اگر لازم باشد برای این کار مجوز هم می گیریم. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان است و هر مجوزی که لازم باشد برای این کار صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز