خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری:

از کسانی که گزارش فساد می‌دهند، حمایت مادی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۹۳

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری گفت: باید حتما از افرادی و مردمی که فساد یا تخلفی را گزارش می‌دهند حمایت لازم مادی و معنوی انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن درویشیان در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد با بیان اینکه بنای جدی دولت بمبارزه با فساد است، اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار مهم و اثرگذار برای مبارزه با فساد پیشگیری از فساد است و یکی از اقدامات پیشگیرانه، شناسایی گلوگاه‌های فساد و گام بعدی هم اقدام برای رفع گلوگاه است.

وی ادامه داد: امکان رفع برخی از این گلوگاه‌ها در دولت با مصوبات و دستورالعمل‌ها وجود دارد از این رو در همین حوزه مدیریت کارگزاران و دولت در کوتاه مدت امکان رفع این گلوگاه‌های فساد وجود دارد. موضوع دیگر اولویت بندی رفع گلوگاه‌های فساد است و باید مواردی که بستر وقوع فساد را دارند شناسایی و رفع آنها برای ارایه لوایح با مصوبات اولویت‌بندی شود بنابراین بسیاری از موضوعات در خود دولت قابل پیشگیری است. 

رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری با بیان اینکه نکته دیگر در پیشگیری از فساد بحث آموزش است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: چه مدیران و کارگزاران و چه مردم باید در این باره آموزش ببینند که باید از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش‌ها استفاده شود. چراکه هر جایی که افراد از حقوق خود و از تبعات اقدام به آن فساد آگاه شدند فساد کمتر شده‌است. 

درویشیان تاکید کرد: گام بعدی برای مبارزه فساد برخورد قاطع و به موقع در هر سطحی و با هر دستگاه و فرد عامل فساد است که این موضوع مورد مطالبه مردم و رییس جمهوری است، باید با عاملین بروز فساد ولو فساد کوچک یا اینکه چه کسی اقدام به آن فساد کرده برخورد جدی انجام شود. 

وی ادامه داد: موضوع بعدی بحث اطلاع رسانی از خدمات و فعالیت‌هایی است که دولت ارایه می‌کند چراکه که یکی از راه‌های امید بخشی به مردم اطلاع رسانی از خدماتی است که دولت ارایه می‌دهند همچنین باید حتما از افرادی و مردمی که فساد یا تخلفی را گزارش می‌دهند حمایت لازم مادی و معنوی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز