خبرگزاری کار ایران

معاون نخست وزیر روسیه در پاسخ به ایلنا:

امضای موافقتنامه تولید قطعات و ماشین آلات بین تهران- مسکو/ صادرات ۲.۱ میلیارد دلاری محصولات ایرانی به روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۶۴۲

معاون نخست‌وزیر روسیه از افزایش حجم تبادل تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، الکساندر نواک در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در نشست خبری با اشاره به اینکه حجم تجارت دوجانبه ایران و روسیه در سال ۲۰۲۲ رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به ۶ میلیارد دلار در سال رسید، گفت: از طرف روسیه حجم تجاری ۲.۳ میلیارد بوده و ایران نیز حدود ۲.۱ میلیارد دلار محصولات به روسیه صادر کرده است.

وی به توسعه گردشگری و خدمات گردشگری بین دو کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه موانع برداشته می‌شود.

معاون نخست‌وزیر روسیه ادامه داد: توسعه ظرفیت در حوزه انرژی وجود دارد. همچنین همکاری در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی و خدمات وجود دارد. در کمیسیون مشترک بررسی کردیم که حجم این مبادلات می‌تواند افزایش یابد. 

نواک تصریح کرد: همکاری‌های مستقیم بین دو کشور بیشتر شده و تلاش بر این است میان شوراهای تجاری مکانیسم‌ها و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه موانع بانکی بین دو کشور نیز در حال حل و فصل هستند،‌ گفت: مکانیسم‌های مهمی برای تبادل مالی تبیین شده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه در پاسخ به ایلنا درباره توسعه همکاری پر حوزه  دانش بنیان ها گفت: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته در دستور کار قرار دارد موضوعات پیشین باید ادامه پیدا کند و در کنار آن توجه به فناوری‌های دانش‌بنیان و پیشرفته مورد توجه باشد؛ به ویژه فناوری‌های های‌تک و تولیدات جدید ظرفیت زیادی برای همکاری دارد. 

نواک ادامه داد: موافقت‌نامه بین شرکت‌های نامی روسیه برای تولید قطعات و ماشین‌آلات امضا شده و همه این نوسازی تجهیزات در میدان‌های نفتی نیازمند فناوری‌های دانش‌بنیان است. شرکت مپنا در این حوزه فعال است و اکنون محصولات باکیفیت تولید می‌کند که مورد توجه شرکت‌های روسیه قرار دارد. 

وی تصریح کرد: در فناوری فضایی و داروها نیز اقدام‌های خوبی انجام شده است و این مسیر ادامه می‌یابد تا دو کشور در سطح جهانی مطرح شوند.

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: از سفرای دو کشور قدردانی می‌کنم، به صورت هفتگی نشست‌هایی با سفیر ایران در روسیه داریم و پیگیری‌ها به نتیجه رسیده است. همکاری‌ها ادامه دارد و سفرا کار را در بالاترین سطح ممکن ادامه می‌دهند و نتیجه کار امروز را در سال آینده خواهیم دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز