خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واردات سالانه ۸ میلیارد دلار کالای اساسی از برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۷۷۴

به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل ارزش صادرات برزیل به ایران بین 6 میلیارد تا 8 میلیارد دلار و ارزش صادرت غیرنفتی ایران به این کشور حدود 1.5 میلیارد دلار است.

فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا شرحی از وضعیت تجارت دو کشور ارائه کرد و گفت: در اسناد واردات کالا از برزیل به ایران، نام ایران به دلیل تحریم‌ها ثبت نمی‌شود و نام بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور مثال بندر جبل‌علی امارات به عنوان مقصد ثبت می‌شود، بنابراین ارائه آمار دقیق از نوع و وزن کالاهایی که از مبدا برزیل به ایران صادر می‌شود ممکن نیست.

وی افزود: جزئیات بیش‌تری نمی‌توان از این روش تجارت ارائه کرد زیرا انتقال بار به واسطه بنادر نزدیک کشور راهکاری برای دور زدن تحریم‌هاست.

عامریان ادامه داد: با این حال می‌توان برآورد کرد که به طور میانگین سالانه 6 میلیارد تا 8 میلیارد دلار کالاهای اساسی از برزیل به ایران وارد می‌شود. این کالاها شامل گوشت گوساله منجمد، مرغ منجمد و روغن سویا است. شکر نیز مدت‌هاست در گروه کالاهای وارداتی از برزیل به ایران قرار دارد و اخیرا با آزادسازی واردات شکر از سوی ایران شکر سفید هم وارد می‌شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل اظهار کرد: حجم زیادی از ذرت، دانه سویا و کنجاله سویای موردنیاز کشور با فاصله زیاد از دیگر کشورها از نظر حجم از برزیل وارد می‌شود و واردات این اقلام از برزیل حتی از مبدائی مانند روسیه نیز بیشتر است، با این حال ارزش صادرات غیرنفتی ایران به برزیل از حدود یک و نیم میلیارد دلار فراتر نمی‌رود.

وی درباره ارزهایی که در تجارت ایران و برزیل استفاده می‌شود، گفت: به دلیل تحریم‌ها هر تاجری هر طور که بتواند با تامین‌کننده معامله می‌کند و دلار، یورو و تهاتر رایج‌ترین ابزار مبادله بین ایران و برزیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز