خبرگزاری کار ایران

تامین آب پنج‌ هزارمین روستای کشور در طرح ملی جهاد آبرسانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۲۸

با افتتاح آبرسانی به روستای هُلُر واقع در جزیره قشم، تامین آب پنج‌هزارمین روستای کشور در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی در هفته جاری به انجام می‌رسد.

به گزارش ایلنا از آبفای کشور، هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مشکلات تأمین آب تعداد ۵۰۰۰ روستا با جمعیت ۲.۶۶ میلیون نفر برطرف شده است.

هاشم امینی از افتتاح طرح آبرسانی به شهر درگهان و روستای هُلُر از طریق سامانه آب شیرین‌کن خبر داد و افزود: تامین پایدار آب شرب شهروندان مناطق مختلف قشم و توسعه زیرساخت‌های آن یکی از اولویت‌های وزارت نیرو محسوب می‌شود.

او ادامه داد: با احداث سامانه آب‌شیرین‌کن، آب شرب پایدار شهر درگهان و روستای هلر با جمعیت ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با افتتاح آب شیرین‌کن شهر لیردف، کیفیت آب این شهر و ۲۰ روستای مجتمع آبرسانی کاشی‌کرتی از توابع شهرستان جاسک با جمعیت بالغ بر ۱۰هزار و ۴۵۱ نفر ارتقا چشم‌گیری پیدا خواهد کرد، گفت: با توجه به تامین آب ۲۰ روستای شهرستان جاسک از ۲ حلقه چاه حفر شده در دشت زرآباد استان سیستان و بلوچستان و شورشدن تدریجی این چاه‌ها، مقرر شد تا با راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن، کیفیت آب این شهرها بهبود یابد تا مردم عزیز کشورمان بتوانند از آب شرب با کیفیت و مطلوب استفاده کنند.

امینی با اشاره به اینکه با افتتاح خط انتقال آب از مخزن درکوه به روستاهای کنار سیاه تم گس دولاب، سرریگ عایشه آباد و چاهو شرقی و غربی، ۶۲۹۴ نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر شرکت آب و فاضلاب کشور در روز عید سعید فطر کلنگ‌زنی خط انتقال آب از دوراهی بندر خمیر تا کهورستان به طول ۷۲ کیلومتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام این طرح، شهر رویدور و ۳۸ روستای منطقه کهورستان و خمیر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز